Del på Facebook   Print siden

Stem nej 1. juni, hvis du vil bevare Danmarks selvstændighed

Debat
Torsdag 26. maj 2022 kl. 12:00

Stem nej 1. juni,  hvis du vil bevare Danmarks selvstændighed
Per De Fries Andreasen ARKIVBILLEDE


Af Per de Fries Kredsformand NyeBorgerlige Mariagerfjord

Stem nej 1. juni, hvis du vil bevare Danmarks selvstændighed

Endnu engang skal vi stemme om afgivelse af suverænitet.
EU-tilhængerne vil påstå, at det ikke har nogen indflydelse, hvis vi fjerner forsvarsforbeholdet.

Hvorfor så afholde et valg?
EU-tilhængere vil påstå, at der ikke kommer en EU-hær.
Hvorfor har EU-tilhængerne så lige vedtaget en lov i folketinget, der betyder at der ikke skal afholdes en folkeafstemning, om fjernelse af vetoret eller oprettelse af en EU-hær?

Hvorfor er der lige vedtaget en resolution i EU, hvor vetoretten skal fjernes på markante områder som retsforhold og forsvarsforhold?
Hvorfor er der allerede en øverstkommanderende i EU-general Claudio Graziano?

Danmarks forbehold blev indført, for at beskytte Danmark mod det EU, som er den direkte vej mod Europas forende stater. Altså en udslettelse af Danmark som land!

Danmarks forbehold blev indført, for at Danmark kunne tilsluttes Maastricht traktaten, selvom den Danske befolkning ved folkeafstemning stemte nej til traktaten. Altså den Danske befolkning stemte nej til afgivelse af suverænitet.

Nu prøver EU-tilhængere endnu en gang at bilde Danskerne ind, at forbeholdet ikke har nogen betydning!

Nu prøver EU-tilhængerne endnu en gang, at bilde Danskerne ind, at der ikke er nogen konsekvenser ved at fjerne forbeholdet!

Det er lodret forkert.
For det første er det at gå mod den afgørelse, som den Danske befolkning ved folkeafstemningen 2 juni 1992 forkastede med en uhørt høj valgdeltagelse på 83,1%.

For det andet er det tydeligt, at de 4 forbehold har beskyttet Danmark mange gange.

For det tredje har vi allerede Nato, som har fungeret efter hensigten alle årene siden oprettelsen 4 april 1949.

For det fjerde er det fuldstændigt uhørt, at regeringen sammen med EU-tilhængerne vælger at udnytte den frygtelige situation i Ukraine, til at angribe en beslutning Danskerne allerede har taget flere gange.
En beslutning hvor man samtidig kaster NATO under bussen, ved først at leve op til forpligtigelserne om 2% af BNP i 2033. Det er at gå direkte imod den beslutning fra 2014 om at Danmark skal leve op til det, vi har lovet flere gange.

Ved et stemme NEJ til fjernelse af forbeholdet, beskytter vi Danmark mod at give endnu mere magt til EU.

Ved at stemme NEJ til fjernelse af forbeholdet, bekræfter vi vores tilhørsforhold til NATO.

Ved at stemme NEJ til fjernelse af forbeholdet, BESKYTTER VI DANMARK mod magteliten i EU, som med alt tydelighed arbejder for Europas forenede stater. Og slettelse af Danmark som selvstændigt land!

Vi er på gaden igen den 28 Maj Hobro, Arden, Mariager, Hadsund og Øster Hurup.


Kommentarer til artiklen:
Hej Per, jeg har søgt i et par hundrede lovforslag og tidsmæssigt ifølge din angivelse kunne det se ud til, at nogen i NB blander forslagene omkring selve valget om forbeholdet sammen med dette påstående af, at der skulle være vedtaget en lov for ganske nylig, der afskaffer folkeafstemning om eventuel afgivelse af vetoret i EU. Det ville jo være lykkeligt, hvis det er en misforståelse, men den er jo træls at forklare. Hvis en sådan lov virkelig fandtes/findes, må der jo være nogle artikler i relevante medier, så jeg håber og tror, at det er en and!
js, 22-06-2022 09:07:27

js.
Indrømmet det tager lidt tid at lære folketingets hjemmeside at kende.
Jeg søger op på det og vender tilbage til dig med et direkte link
Per de Fries, 14-06-2022 09:43:51

Nej Per, jeg kan ikke finde den afstemning på folketingets hjemmeside, har den et nummer eller har du en anden nemmere tilgængelig kilde?
js, 10-06-2022 16:19:00

js
Du kan finde afstemningen på ft.dk
Der findes alle lovforslag og afstemninger.

Tak for de rosende ord.
Og egentligt underligt at jeg er den eneste.
Men bare det bliver gjort, så er vi nået et stykke.

Så.handler det også om, at nærdemokrati ligger mig meget på sinde.
Per de Fries, 07-06-2022 22:16:11

Hej Per, mangler stadig en artikel eller svar om folketingets nylige beslutning, håber du har læst nedennævnte artikel. Vi er muligvis enige om en eller flere ting, men jeg kan ikke helt afkryptificere dit skriv. Egentlig har jeg hele tiden tænkt, at den afstemning ikke i sig selv var særlig vigtig, da de andre lande kunne tage på mission uden os samtidig med, at forbeholdet nok var udvandet eller blev omgået, når vi kunne have styrker i udlandet, eller aktioner lå i et andet regi end det forsvarsmæssige. Nu har vi prøvet at blive klogere eller forvirrede på et højere niveau, og du skal have tak for som den eneste at have åbnet en tråd om afstemningen.
js, 07-06-2022 17:28:00

js.
Resolutionen er ikke vedtaget i parlamentet.
Men der er en tydelig tendens, og det er den jeg prøver at beskrive.
At så Folketinget ved lov, har valgt at sætte den Danske befolkning uden for indflydelse, er netop en bekræftigelse på.mine bekymringer.
Og ja teknisk set har vi ingen indflydelse ved veto, når et forbehold forsinker processen.
Vi har uanset forsvars forbeholdet, deltaget i EU styrede militære aktioner. Det har vi kunnet hele tiden.
Det kan vi med et simpelt flertal i udenrigspolitisk nævn.
Det ophæves nu, med fjernelse af forbeholdet, samt den nye lov i Danmark.
Li Lissabon traktaten paragraf 42 står. At EU militære aktioner skal foregå uden for EU. Altså har vi med fjernelse af forbeholdet åbnet for, at Dannsje styrker kan deltage i agrebshandlinget og ikke os om i NATO, med forsvars handlinger.
Den retning er jeg meget imod, særligt kombineret med ovenstående
Per de Fries, 07-06-2022 16:26:24

Hej Per, jeg tænker ikke på EU-parlamentet, men på forsvarsområdet, og det var det jo det ,vi stemte om. Her skal der være enstemmighed, og det er der vetoretten kommer ind med mulighed for Danmark for at blokere unionens militære missioner i netop det regi, og enstemmighed kan kun afskaffes, hvis alle lande er enige. Resolutionen, som du nævner, må være fra den konference, der er omtalt i artiklen fra www.tjekdet.sitet, hvis overskrift er at finde under mit js længere nede 31. maj, men artiklen er iøvrigt stadig på sitets forside og dermed nem at finde. Der står en del om enstemmighed, som omkring halvdelen af landene vil beholde, men en resolution fra en konference er ikke en politisk beslutning, og det må kunne berolige dig en smule at læse den artikel. I valgkampen blev det desuden lovet, at der skal være folkeafstemning om en eventuel EU-hær, men det du skriver om folketingsbeslutning om ikke at lade os stemme om afskaffelse af vetoret er ret bekymrende, og det vil jeg gerne kunne læse om, hvis du har en kilde. Vil folketinget kunne afgive vetoret med almindeligt flertal eller er det fem sjettedele, det kan du måske selv svare på, og så kan man jo håbe, at folketinget ikke afgiver magt frivilligt, hvis du har ret. Så altså opsummerende som forskeren Christine Nissen ser det, afgav vi paradoksalt nok magt med forbeholdet i 93, og det forekom noget bagvendt, da nogle af os jo i 92 stemte nej for at sætte en bremse på hele unionen, men nu får vore politikere så den indflydelse at gøre gældende på det område formelt set. Hvad de så finder på i praksis, må guderne vide, men nu kan vi jo kritisere vore politikere, hvis de tillader tvivlsomme missioner i fremtiden. De øvrige forbehold må vi hellere beholde og stemme nej til den i øjeblikket usandsynlige EU-hær. Det er så bare det ved det, at der er dem, der mener, at vi allerede ser sådan en i aktion med intet mindre end udplyndring i afrikanske lande, og der kunne vore politikere jo så træde i karakter, hvis de har en!
js, 07-06-2022 13:04:55

js
Mht indflydelse så er der 751 medlemmer af parlamentet
De 13 er Danske. Det svarer til 1,7%
Det er ikke nogen signifikant indflydelse.
Og i øvrigt er der lige vedtaget en resolution, der skal fjerne vetoretten på.en række områder, her i blandt forsvars området.
Det er for 3 uger siden fulgt op af en lov vedtaget i Folketinget, som betyder at der ikke skal holdes folkeafstemning i spørgsmål om bevarelse af vetoret i EU.
Nå du se hvad vej det går?
Per de Fries, 06-06-2022 22:24:04

Til js

At have respekt for demokratiet giver absolut ingen anledning til
bekymring.
Det giver heller ikke anledning til at ændre tilgang iflg. mit indlæg.
Det er selvfølgeligt ærgeligt, at ca. 42% af Danmarks stemmebertigede ønsker at give mere magt til EU.
Men det er demokratiets betingelser.
Per de Fries, 06-06-2022 22:17:33

Med alt det på spil ifølge artiklen må det undre kredsformanden for NB at se sin partiformand Pernille Vermund strålende som en sol og smilende til alle i nederlagets stund på valgaftenen, men måske havde man erkendt, at vetoretten nu er tilbage på danske hænder på forsvarsområdet igen, efter at Danmark som det første land nogensinde i 1993 afgav sin vetoret på et politikområde. Måtte vore politikere bruge deres nye indflydelse godt!
js, 02-06-2022 16:24:46

Det har du helt tjek på, og nu skal vi have aftensmad på demokratiets festaften!
tut, 01-06-2022 16:54:40

Igen Tut, det jeg skriver er en hjælp til din nihilistiske attitude. Nej mine helte er ikke den anarkistiske-nihilisme; når man skriver noget "indhold" så vender du selvsamme fraser/formuleringer imod en - eller noget fra en tjek-fakta side (kutymen er man altid tjekker fakta på en tjekfakta side og hvem der siger argumentet).
Jeg gætter næste gang du skriver vender du ovenstående formuleringer imod mig!
Moth, 01-06-2022 15:42:36

.... eller revolverdiplomati (hej( mette) med Daltonbrødrene og Bill & Ben (hej Emerson) i Moskva, eller Marx Brothers kunne lave Halløj i Kreml. Knap så støvet som moths mølædte nihilistiske helte.......
tut, 01-06-2022 13:22:22

Så Tut vil begynde en revolution i nihilismens tegn, først kaos og anarki, Mikhail Bakunin kan man begynde med i en studiegruppe - så måske ender det med et folkeligt oprør såsom Gracchi brødrene!
Moth, 01-06-2022 11:39:07

Ja Moth, nedbrydende og negativ i læsningen, eller reflekter over den russiske revolutionære nihilisme, der ville nedbryde al samfundsorden, sådan en kunne de måske bruge nu?
tut, 01-06-2022 11:03:53

Så sandt Tut vi lærte din nihilistiske attitude at kende.....

Moth, 01-06-2022 09:03:32

Hej Moth og Per, tak for debatten og endnu en tak til Per for som den eneste at lave et oplæg til debat. Vi blev ikke enige om overskriften, men måske blev nogen klogere og hvis ikke andet, så lærte vi noget, om hvor forskellige vi er.
tut, 01-06-2022 08:32:31

Vi har ikke brug for americans, det terrrorland, hvor revolverne sidder løs. go home yankees.
mette, 01-06-2022 07:43:19

Tut du savnede en kilde og jeg fandt den juridiske artikel der er substansen i beslutningsprocessen og ændringen af den såsom jeg har beskrevet i denne tråd.
PS: artiklen er fra en hjemmeside for hvis ejere (Mandag Morgen) favoriserer EUs føderalisme, egentlig er det en kommentar fra lektor i statskundskab uden juridisk substans!
Moth, 31-05-2022 23:19:42

Nej, Moth, kommentaren lige før din var derimod helt super, kig på den artikel og reflekter over muligheden ved et ja for nu også at blokere uheldige missioner i for eksempel Afrika, hvilket jo så gør vore politikere direkte ansvarlige.
tut, 31-05-2022 22:19:58

Nu er vi kommet på det oligofrene plan med direkte injurerende udtalelse om danskere, der har et andet synspunkt end manden med det us-klingende navn Emerson. At nejsigerne kan få feber er et godt tegn, det er fordi de er mennesker af kød og blod. JASIGERNE med den yankeeficerede Mette F.. vil tabe på lang sigt.
internationale s., 31-05-2022 21:30:45

Måske NEJ-siden har feber nu på grund af meningsmålingerne. Man vil have danskerne til at tro, at det er enten EU eller NATO. Rolig folkens, Canadians og Americans skal nok komme, selv om danskerne stemmer JA.
Ben Emerson, 31-05-2022 17:01:51

Tut, den kilde du søger er nok Maastricht-traktatens artikel 42 stk 2 om "det fælles forsvar" som Danmark står uden for ( et af de fire forbehold) og det nye er f.eks med "det strategiske kompas" der blev vedtaget i marts at de enkelte lande kan blive sendt i kamp uden enstemmighed, altså med flertalsafgørelser i Ministerrådet, hvis vi stemmer ja.....
Moth, 31-05-2022 13:47:19

Her er en artikel, som vist kan rede trådene ud: EU-kritisk parti anerkender, at unionen ikke kan sende danske soldater i krig, hvis vetoretten sløjfes. Men de frygter politisk pres. Så lang var overskriften på www.tjekdet.dk sitet. Artiklen er fra i går, og omtaler en EU-konference og et forslag om afskaffelse af vetoret, hvilket imidlertid vil kræve enstemmighed blandt landene. Det kunne se ud til, at Per er mere på vildspor end information og altinget og tut, men der er meget at lære eller repetere i den artikel for alle, så tyg det godt igennem.
js, 31-05-2022 13:29:22

Hej Per, godt du svarer, jeg holder på mit, men vil meget gerne se uafhængige kilder som altingets udlægning om den resolution, for jeg har ikke bestemt mig endnu!
tut, 31-05-2022 12:09:14

Bjarne Ahlbjerg
Ja andre lande har mistet suverænitet.
Se på Sverige f.eks. de har fopmgtiget sig til at opretholde en kampgruppe, som allerede har kostet 4.2mia. Og det uden at blive brugt en eneste gang.
Der har ikke været interesse i at benytte Svenske tropper, og de er derfor sat uden for indflydelse.
Det betyder også at kommentar andet sted (Tut) er direkte forkert, når Tut påstår at der skal tæt på enstemmighed før en aktion iværksættes.
Danske styrker deltager efter Dansk valg, og ikke som det tilfældigvis bestemmes af f.eks Frankrig og Tyskland.
Andre lande som.polen og Ungarn er også stærkt imod EUs udvikling i denne retning
Håber det er svar nok
Per de Fries, 31-05-2022 07:33:17

Bjarne Ahlbjerg
Ja andre lande har mistet suverænitet.
Se på Sverige f.eks. de har fopmgtiget sig til at opretholde en kampgruppe, som allerede har kostet 4.2mia. Og det uden at blive brugt en eneste gang.
Der har ikke været interesse i at benytte Svenske tropper, og de er derfor sat uden for indflydelse.
Det betyder også at kommentar andet sted (Tut) er direkte forkert, når Tut påstår at der skal tæt på enstemmighed før en aktion iværksættes.
Danske styrker deltager efter Dansk valg, og ikke som det tilfældigvis bestemmes af f.eks Frankrig og Tyskland.
Andre lande som.polen og Ungarn er også stærkt imod EUs udvikling i denne retning
Håber det er svar nok
Per de Fries, 31-05-2022 07:29:30

Tut
Vetoretten er ved at forsvinde. Der er for ca. 3 uger siden vedtaget en resulotion, hvor veto retten skal fjernes på flere områder, så Danmark bliver tvunget med i aktioner.
Med forsvars forbeholdet. Kan Danmark vælge at gå med i aktioner. Det afgøres i uderigspolitisk nævn.
At påstå vi mister vetoretten ved et NEJ, er direkte forkert.

Den eneste måde vi kan opretholde vores selvbestemmelse, er netop ved at opretholde vores forbehold.
Per de Fries, 31-05-2022 07:20:59

Danmark fraskrev sig i 93 med forbeholdene vetoretten i det mellemstatslige forsvarssamarbejde, og virkeligheden bliver nu med det forventede ja, at vi kan blokere ligesom alle de andre lande, da der kræves enstemmighed, når det gælder forsvar. Tillader vi alligevel for eksempel en udsendelse af soldater, behøver vi ikke selv deltage. En europahær er noget helt andet og meget større, som kun nogle få lande vil have, og det bliver næppe til noget, og det vil kræve fem sjettedele flertal i tinget eller et ja ved et valg, som vi desuden som borgere er blevet lovet i denne valgkamp.
tut, 31-05-2022 06:41:45

Dog Tut - men Folketingets vetoret forsvinder jo hvis vi stemmer ja på onsdag...
Moth, 31-05-2022 00:06:52

Tværtom, Moth, det er sådan, det bliver ved det forventede ja på onsdag ifølge alle mulige udlægninger. Vetoret, så skal du kun overbevise folketinget om at blokere som i 92, gider du reflektere over det?
tut, 30-05-2022 23:33:47

Tut, det du beskriver er hvor vi er nu, altså i det mellemstatslige samarbejde i henhold til de undtagelser vi er blevet undtagen for dengang i 1990erne....
Moth, 30-05-2022 22:25:59

Moth, det er kun et mellemstatsligt samarbejde og det betyder vetoret til det danske folketing, da forsvarssamarbejdet kræver enighed blandt alle landene, har du ikke læst artiklen i information?
tut, 30-05-2022 22:10:52

Ja, du har ret Moth, Tut bør reflektere, før hun går videre.
lasse, 30-05-2022 21:42:11

Lige, så er DIIS på finansloven og en del af den officielle fortælling, den dybe stat og Virgils blodrøde floder.

Tut, udspecificer venligst hvad du skriver, reflekter før du skriver. Lige igen for Prins Knud så er ændringen af beslutningsprocessen alfa og omega.

Moth, 30-05-2022 20:02:28

Forsker: Hold godt øje med de tre største myter i debatten om det danske forsvarsforbehold er en artikel af DIIS forskeren Christine Nissen på altinget, hvor man også kan tage en valgtest. Christine Nissen er meget brugt i debatten, så man kan finde flere artikler om emnet af hende, og hun svarer på spørgsmål i DR-radio tirsdag. God fornøjelse!
js, 30-05-2022 12:25:43

Hr de Vries, jeg spurgte for nogle dage siden, om folk i alle de andre EU-lande føler, de har mistet den suverænitet, I mener vi danskere vil miste. Har du eventuelt fundet ud af noget omkring det?
Bjarne Alberg, 30-05-2022 10:14:06

Ja stol ikke på politikerne. Mette F ELLEMANN, Pape er eksempler på politikere, der ikke taler ærlig snak om det vi nu skal stemme om,
jens, 30-05-2022 07:38:30

I morer jer da godt i FJORDAVISEN, der oppe i Nordjylland. Måske kunne man få Randers Amtsavisen til at skrive en lille notits om, hvad man kan more sig over ved at læse jeres debatside. Mærkelige navne som Bøf, Spejlæg, peanuts. Navnet Maduro er meget kendt navn i flere spansktalende lande.

Mette, 29-05-2022 22:06:44

Sjovt så enige "gante" og "maduro" er og så ens "de" skriver! Der er 11 minutter mellem deres indlæg, så er det ikke lidt af et tilfælde, at den sidste kommer ind på siden straks, den anden er færdig, og læser indlægget og roser det på den tid! Så lad os nu høre om ikke, det er den samme person, vi skal jo have en ærlighedens kulturrevolution!
Peanuts, 29-05-2022 21:39:53

Hej moth, pænt af dig at svare og det er endda nemt at forstå, men mener du ikke forsvarsforbehold i linje tre ? Tror ikke, du har ret om det overstatslige, for information skriver om det under overskriften Fem spørgsmål og svar om forsvarsforbeholdet, gider du prøve at søge det frem og vende tilbage?
tut, 29-05-2022 14:39:20

Jeg støtter til fulde "gantetangmumizi´s" kommentar. Hvis U.S. og NATO havde holdt sine løfter om ikke at ekspandere mød øst, er der INGEN rimelig grund til at antage, at Rusland ville have invaderet Ukraine. Tag afstand fra alt hvad der har med U.S., NATO og EU at gøre. Jeg kan kun gentage, hvad "gantetangmumizi netop har opfordret til: Stem NEJ NEJ NEJ og atter NEJ!!!
T. Maduro, 29-05-2022 13:50:59

VI kan IKKE have tillid til NATO og dermed HELLER IKKE til EU, da alle ved, at EU går NATO´s ærinde. Læs i "National Security Archives" (deres officielle hjemmeside) om afklassificerede dokumenter, der afslører, at U.S.-præsident, George W. Bush (d. første) via U.S. Secretary of State, James Baker, på et møde holdt d. 9. februar 1990, lovede Gorbachov , at NATO ikke ville ekspandere en tomme mød øst fra den nye tyske grænse. NATO holdt ikke sit løfte, som alle burde vide! Stem NEJ d. juni, da vi hverken kan have tillid til den danske regering, U.S. eller NATO. Vi har hårdt brug for en KULTURREVOLUTION der gør op med politikernes notoriske hang til at lyve i stedet for at fortælle os sandheden. Stem NEJ NEJ NEJ og atter NEJ!
gantetangmumizi, 29-05-2022 13:39:23

Tut, det er fordi vi vil med et ja gå helt ind på hvor vi så går fra et mellemstatslig til overstatslig samarbejde, det vil sige vi kan blive stemt imod for hvad der er grundlæggende dansk retspolitik. Igen eksempelvis vil vi så deltage i militære missioner i Afrika og blive en del af regionale konflikter i årevis. Mali forleden lurer som et tragisk eksempel men det nye er de langvarige konflikter i Congo og Mozambique.......
Moth, 29-05-2022 10:09:36

Husk at sige nej. Lyt ikke til de eu-vilde politikere, som ønsker en EU-HÆR. DET ER VEL DEN METTE F. vil sende ind i UKRAIN, god fornøjelse- Little Jonni går i mål.
lise og henning, 28-05-2022 19:49:37

Selvstændighed truet, er det ikke en strammer?
tut, 28-05-2022 17:54:18

Glemte lige: at vi skulle "aflyse" vores mission i Mali.
Moth, 28-05-2022 11:17:16

Vi har jo allerede et forsvar (NATO), det bliver dyrt det du har aktier i, hvor EU lider under en illusion at ville være verdens politibetjent. EU evner ikke engang at forsvare sine ydre grænser (Frontex) - og iblandt andet meddelte Mali at vi skulle vores mission i deres land!
Moth, 28-05-2022 11:13:58

Hr Moth, jeg vil stadig argumentere, at det vil være lettere at få ordrer til et EU forsvar, hvis man er medlem af den organisation, der udvikler og fremstiller materiel, end hvis man står uden for.
Ben Emerson, 28-05-2022 10:28:10

Du har vel hørt om ECCO udsat for WOKE, Mr. Emerson?
Desuden kan vi stadig hvis vi stemmer nej fortsætte i NATO-sporet og have mulighed for dansk softwareudvikling i våbensystemer....
Moth, 28-05-2022 00:18:53

Hr Moth, det ene udelukker vel ikke det andet?
Ben Emerson, 27-05-2022 23:46:23

Prøv at lyt til detektor på DR P1 fra i middags om, hvad der er op og ned i debatten om afstemningen, så kan man vist tage sin beslutning med større sindsro!
js, 27-05-2022 15:09:44

Arbejdspladser til fabrikation af software til hypersoniske missiler og dermed eskaleringen af vold, Mr. Emerson?
Skal vi have ikke evnen til at fabrikere sko længere, Mr. Emerson?
Moth, 27-05-2022 10:56:50

Angående Pesco: Det er meget andet end at flytte tropper. Det handler bla.a. om udvikling og fremstilling af materiel. Her kunne der godt være arbejdspladser at hente for danske virksomheder.
Ben Emerson, 27-05-2022 09:04:10

Thorkild Løkke. Prøv at læse mit indlæg en gang til.

Per de Fries, 27-05-2022 07:11:40

Læs MOTHS INDLÆG.
OLE DKP, 27-05-2022 01:10:46

Stem ja til afskaffelsen af forbeholdet og få medindflydelse og mere sammenhold (sikkerhed) i EU.
Ret simpelt… :)
Leif, 27-05-2022 00:09:53

Det er korrekt, at de fire forbehold har beskyttet vort land. Vi kan ikke se ind i fremtiden, men vi kan prøve på at lade fornuften råde. Vi ved, hvad vi har, vi ved ikke, hvad vi får. Så derfor stem nej. Lyt ikke til ja-sigernes skræmmebilleder. Tænk jer, hvor skønt at erfare, at der er flertal blandt de gæve læsøbeboere for et nej.
henning, olava, lise. hobro, 26-05-2022 23:47:04

Det var vist en såkaldt "bøf". Skulle naturligvis stå: "tag derfor afstand FRA EU og NATO.
gantetangmumizi, 26-05-2022 22:35:56

Menneskets evne til at forstå de katastrofale virkninger af sine handlinger står ikke mål med vores evne til at smadre og ødelægge. Tag derfor afstand til EU og NATO og stem NEJ d. 1. juni!
gantetangmumizi, 26-05-2022 22:31:21

Vi bør tage klar afstand fra alle alliancer (EU, NATO) som kun vil bringe mere krig og ufred til vores land og resten af verden.

Den menneskelige tekniske og videnskabelige intelligens er nået til et punkt hvor den i allerhøjeste grad overstiger den menneskelige moralske intelligens. Med andre ord har mennesket ingen idé om, hvad det er for kræfter, der virkelig er på spil- vi (inkl. de "ansvarlige" politikere) aner simpelthen ikke, hvad der reelt foregår.

Derfor bør vi stemme NEJ d. 1. juni.
gantetangmumizi, 26-05-2022 22:18:08

Ved man noget om, i hvor stor udstrækning befolkningerne i ALLE de øvrige EU lande føler, at de har mistet deres suverænitet? Eller er det kun noget, der vil overgå danskerne?
Bjarne Alberg, 26-05-2022 21:04:30

Lige nu kommer våbnene ikke frem til det østlige Ukraine, alle har hørt Henry Kissingers advarsel, også Nato og EU-Kommissionen, for at undgå et blodbad og nihilismen. Afstemningen er egentlig ikke afstemt den nye virkelighed, hvor hypersoniske missiler kan blive virkeligheden. Desuden skal vi lige huske at EU-kommissionens økonomiske sanktioner også er en del af eskaleringen af volden. Hvem evner freden?

Moth, 26-05-2022 20:40:19

Per og NB er åbenbart glade for NATO og stemmer nej i lighed med en del andre i sporene, der er meget vrede på USA og NATO. Hvordan hænger det mon sammen?
tut, 26-05-2022 18:53:33

Nu melder ja-sigerne sig. God fornøjelse, når det går løs. Ungarn, Polen,Slovakiet. Det er dejlige bordvenner. GOD DAG.
ole dkp, 26-05-2022 18:25:02

Til Melanie

Det bord og de beslutninger du taler om er bordet, hvor hykleriet og krigsvanviddet kommer til udtryk. Nogle ønsker at vi skal være "åh så bange" og at vi har behov for "åh som megen tryghed". Når man hopper på den limpind, så får alle kontrol- og magtmenneskerne deres vilje, i takt med at en masse mennesker nærmest betingelsesløst og ukritisk klapper hælene sammen og siger ja og amen.

Prøv at se på årsagerne til, at så mange mennesker føler, der er behov for endnu mere tryghed og sammenhold. Det har i høj grad at gøre med Danmarks deltagelse i adskillige krige igennem blot de seneste årtier. Vi er kommet i terroristernes søgelys, fordi vi har gået Yankee-imperialismens ærinde, og er der et ærinde Yakee-imperialismen ønsker, vi alle går, så er det netop det selvsamme Yankee-imperialistiske ærinde. Danmark er ikke længere et fredeligt land, fordi vi har blandet os i krige, som vi ikke skulle have blandet os i, og et Ja d. 1. juni, er en stemme til et endnu mere usikkert Danmark, da EU tydeligvis er går U.S.-regeringens (og NATO´s) skumle ærinde.

I 1930erne var der millioner af tyskere der hyldede Hitler, inden han kom til magten, men det betød jo ikke, at det rigtige at gøre var at følge ham. Et Ja d. 1. juni er et Ja til mere oprustning og dermed mere krig og ufred. DET viser historien med al tydelighed.

Stem derfor NEJ NEJ NEJ d. 1. juni.
gantetangmumizi, 26-05-2022 18:24:33

Jeg har brevstemt JA. Fordi jeg mener, at vi skal være med ved bordet hvor beslutningerne tages. For mig hedder det fællesskab.
Melanie , 26-05-2022 17:32:48

"EU venner" i to ord?
Moth, 26-05-2022 16:27:19

Det er noget vrøvl, du skriver !! Danmarks selvstændighed er ikke truet af et JA til at fjerne forsvarsforbeholdet !!! Tværtimod bliver Danmark stærkere sammen med vores EU venner !!
Thorkild Løkke, 26-05-2022 16:00:26

Nej til våbenindustrien og eskaleringen af vold, hvis vi opfylder Natos 2% så er vi vores lovlige sikkerhed værdig...lige nu tværtimod holdes to møder i Geneve og Davos hvor iblandt "det digitale pas" sættes i relief til overvågning og pandemi; derudover placerer verdens økonomiske ledere deres formål for "den globale nulløsning" til hvilket Ukraine er en essentiel model og nedsmeltning....
Moth, 26-05-2022 15:49:46

hørt maduro. nemlig. Mette Frederiksen truer med alle landsens ulykker, hvis vi siger nej. Lyt aldrig til denne Eu købte dame.stem nu nej
marco p., 26-05-2022 14:45:20

NEJ NEJ NEJ. Det kan da ikke være så svært at fatte. Ja-sigerne er ignorante og krigsliderlige- vend alle Ja-sigerne ryggen!
T. Maduro, 26-05-2022 12:34:42

Ja selvfølgelig skal vi stemme NEJ -råb det ud i hele kommunen. Hvorfor laver man disse epinionsundersøgelser længe før et valg. Er de betalt fikset af jasigerne. Sig nu NEJ, oplys din nab, dine venner og bekendte om, at man skal ikke tro på alle de ulykker, som ja-partier vil have os til at tro på.
ole dkp, 26-05-2022 12:27:12