Del på Facebook   Print siden

Snerydning: Randers Kommune vs Mariagerfjord Kommune

Debat
Lørdag 4. december 2021 kl. 09:00

Snerydning: Randers Kommune vs Mariagerfjord Kommune
Hovedvejen rute 180 ved Fårup
Privat Foto


Af Kenneth Knudsen, Fårup

Snerydning: Randers Kommune vs Mariagerfjord

Virkelig tankevækkende og det ses år efter år.

Er det budgettet? Eller folkene med ansvaret for at sætte materiellet ind for vinterbekæmpelse? Eller er der bare meget varmere i Mariagerfjord Kommune?

Det er efter min mening under alt kritik.

Håber nogen går med røde øre og at vores lokale politikere tager hånd om dette.

Der bør placeres et ansvar og proceduren skal ændres, det kan kun gå for langsomt.

Det er trods alt et spørgsmål om sikkerhed.

Kør pænt derude






Hovedvejen mod Mariagerfjord Kommune



Hovedvejen mod Randers Kommune



Kommentarer til artiklen:
Håber, at jeres observationer når frem til de rigtige i kommunerne før næste snevejr!
tut, 06-12-2021 16:45:45

Total kaos på vejene i Randers kommune. Ingen snerydning i det første døgn trods store problemer i trafikken.
Hvem har ansvaret?
Hvem tog beslutningen om at der ikke skulle ryddes veje i Randers området?

Frank kirkelund, 06-12-2021 05:57:05

I skulle så prøve at køre en tur i Rebild og Aalborg kommuner, så ville i se at Mariagerfjord kommune er laaaannnngt foran med rydning, ikke at sige man kunne måske godt have været en smule mere effektiv så vi ikke skulle ligge og køre rundt på is.
Daniel Malthe, 05-12-2021 21:11:15

nu er valget jo overstået . og om 4 år har folk jo glemt igen at der ikke bliver ryddet sne . vi har slet ikke set en sneplov her hvor at jeg bor . der har været en privat mand ude med en traktor så at vi har en chance for at komme ud at køre .
Poul Erik Høglund, 05-12-2021 08:43:48

Det må være den eneste vej i hele MFK der er ryddet, alle andre steder og inde i byerne kører man rundt i 30 til 40 cm sjap og is. 😕😕
SBAK, 05-12-2021 01:03:24

Lev med det
Mette, 04-12-2021 20:24:15

De blå sparer skattekroner, og de rød/grønne sparer milleuet for salt.
Ben Emerson, 04-12-2021 17:37:05

De skulle tage og komme ud og rydde sne på villa vejene i mariagerfjord kommune, når de nu er så gode til at få ryddet de store veje. De har ikke engang været forbi og salte, det er som at køre på en skøjtebane, det er simpelthen under al kritik hvis de har sparet det væk. Men hvis vi ikke rydder vores fortov ja så er der ballade.
Hr Nielsen, 04-12-2021 16:18:23

Undskyld, men hvad viser billederne egentlig, er de ikke til fordel for MFK ???
tut, 04-12-2021 13:30:48

Vedr. rute 180 så er det faktisk Mariagerfjord kommune som har ryddet sin del af vejen. Derimod har Randers kommune svigtet med snerydning.
Min kommentar vedr. kun vejstrækningen mellem Hobro og Randers.
Kaj Munkholm Hansen, 04-12-2021 13:29:18

Der nok heller ikke penge til at ryde fodgænger overgangene i Hadsund folk der er handicappet og dem
der i kørestol kan heller komme over. Man tænker tør man ikke bruge en skovl mere det kunne man godt før hen
Henning Nielsen, 04-12-2021 12:37:05

Snerydning udgifter er spar væk i Mariagerfjorde kommune, de tror ikke der kunne komme vinter mere. så der er ingen penge til snerydning.
Hans Christiansen, 04-12-2021 11:16:26