Del på Facebook   Print siden

Rådhus / Borgmesterkontor i Hadsund. - lige i midten af vores Kommune

Debatsiden
Lørdag 13. november 2021 kl. 19:00

Rådhus / Borgmesterkontor i Hadsund. - lige i midten af vores Kommune
Foto: Sådan kan Hadsund Rådhus komme til at se ud


Af Poul Larsen Fjordgade 2G , 9550 Mariager
Kandidat DF´s liste til KV-21

Rådhus / Borgmesterkontor i Hadsund. - lige i midten af vores Kommune

Der arbejder i øjeblikket ca. 145 personer – ( til sommerferien er der planer om ca. 60 flere ) = Ca. 200 medarbejdere skal arbejde på ”Kommunekontoret” i Mariager !!

Jeg ønsker i stedet, at de ca. 180 – 200 Medarbejdere, skal flyttes til ”Rådhuset” i Hadsund.

En udvidelse af bygningen i Hadsund - 1 ekstra Etage bygges ovenpå. ( Fladt Tag ), vil herefter kunne rumme de ekstra medarbejdere.

Hadsund ligger lige – ( i midten ) -- af vores skønne Kommune !!!
Borgmesterkontoret bør ligge i Hadsund ! og Administrationen samles her !

”Kommunekontoret” i Mariager skal herefter sælges til en privat Invester, som kan og vil ombygge / bygge ”Kommunekontoret”, til et ”Feriecenter” med Vandland – Svømmebaner!

Det vil blive et unikt Mekka, for Turist erhvervet i Mariager / Assens området ( hele Kommunen ), samt give mulighed for svømning for skolebørnene Syd for Fjorden.

Et ”Feriecenter” i området omkring Havnen med lystbåde, - ”Saltcentret”, - ”Veteranbanen”. – ”Havnekranen”, - Campingpladsen,- samt hele Mariager By = Et ”Unikt Ferieparadis ” for helårs turister, som med mulighed for overnatning, bliver i området i flere dage træk.

Det vil samtidig tiltrække flere børnefamilier , som vi mangler så hårdt!! – Både som turister, men sandelig også som tilflyttere !!

VIL DU HAVE FORANDRING DER RYKKER,
SÅ STEM PERSONLIGT PÅ
POUL LARSEN,
Liste O
KV -21



Kommentarer til artiklen:
Hej Poul, personligt ville jeg ikke have noget mod udbygning i Hadsund, men jeg synes stadig om tanken om borgernær service i de fire hovedbyer og tillige rullende borgerservice! Desuden er en fordeling af arbejdspladser i hovedbyerne vel godt for kommunens sammenhængskraft. Hvad siger borgerne og de kommunalt ansatte i Mariager og Arden mon til forslaget, og kunne de indpendlende til Mariager ikke lettere blive fristet til at bosætte sig i den smukke by, hvis man fik løst renoveringsproblematikken på skolen, hvor flere hævder, at der mangler varmt vand efter idræt? Med hensyn til alt det rekreative, så lyder det spændende, men igen hvad siger dine bysbørn, og kan man lave det uden at røre ved rådhuset? Du vil nå to af dine mål med din plan, men er der en mellemvej, som er bedre eller er den umulig? Det må I se på i Mariager og held og lykke med det!
Jesper Salomonsen, 15-11-2021 14:53:29

Hej Jesper Salomonsen, - jeg venter spændt til efter valget, - på hvad du mener?

Med venlig hilsen
Poul Larsen, Fjordgade 2G, 9550 Mariager, 14-11-2021 22:57:38

Svar til Aksel Karlsen, - ja har ret, det skal løses! - men jeg mener at "Parkeringshuset" bagved det gamle posthus ( Betonklodsen ) står ubrugt og kan måske lejes til medarbejder parkering ??

Med venlig hilsen

Poul Larsen, Fjordgade 2G, 9550 Mariager, 14-11-2021 22:54:27

Hej Poul, din ide er forstået for nogen tid siden, men hold hellere øje med kommentarsporet til dine indlæg et par uger i fremtiden for din egen skyld, og overvej så lige det flade tag og problemer med nedbør!
Jesper Salomonsen, 14-11-2021 13:55:16

Tænk lige på parkering til de nye medarbejdere allerede nu holder der biler parkeret overalt i kvarteret fordi der ikke er pladser nok ved rådhuset
Aksel karlsen, 14-11-2021 12:45:37

Poul Larsen. Go ide. Mariager kan blive et herligt fristed. Hobro den travle by med landevej og bane. Hadsund med administrationen midt i kommunen. “Porten til Himmerland”
Poul Flohr, 14-11-2021 09:21:49

Hej Karl Christensen, - tak for din opbakning !! - der kommer flere forslag til at få denne dejlige kommune til at fungere som en helhed.
Jeg mener hvert område ( de 4 "Gamle hovedbyer + østkysten ) har hver deres kvaliteter , som vi skal bygge videre på - og ikke blive ved med blande det hele sammen i alle områder.
Og når Hobro nu har store gode industrier , som har brug for at ligge tæt ved motorvejen
Og Hobro nogle gode uddannelse institutioner , som vi gerne må få flere af
Så er det vel det vi skal satse på i Hobro
og lade Hadsund være centrum for Administrationen
Poul Larsen, Fjordgade 2G, 9550 Mariager, 14-11-2021 08:00:30

Eet af de bedste forslag vi har set i mange år.
Karl Christensen, 14-11-2021 06:43:51

Hej Kenneth, - Kommunen skulle gerne få en indtægt fra salg af bygningerne i Mariager!
Efterfølgende vil der live en drifts besparelse , hvert år fremover! - "som skal bruges på flere varme hænder"
Poul Larsen, Fjordgade 2G, 9550 Mariager, 13-11-2021 23:32:31

Poul Larsen. Kan sagtens følge dig, men er det sikkert at den gamle konstruktion på rådhuset i Hadsund kan klare en extra etage, for ellers kan det blive et bekostelig erfare at bygge ovenpå, og hvor har i politiker så tænkt jer at de penge til det skal hentes, de skal ikke tages fra hverken de ældre eller skolerne og de svage borger i kommunen, det er der man tager hver gang, så heller spare på jeres løn i byrådet
Kenneth , 13-11-2021 23:22:27

Hej Jesper , - Det handler ikke om, hvorvidt der arbejder 145 eller 200 medarb. på "Kommunekontoret" i Mariager ? - men udelukkende om der skal bruges 5.25 mill. kr. ( oplyst af Borgmesteren 4/11 ) på ombygningen/renoveringen af Kommunekontoret i Mariager, - Jeg mener det er tåbeligt at bruge 5.25 mill. kr. på bygningen i Mariager, når den alligevel skal sælges til en Investor !!
De 5.25 mill. kr. ( som Borgmesteren har oplyst mig 4/11 ), - det koster at ombygge/renoverei Mariager, - bør i stedet bruges på en ekstra etage på "Rådhuset" i Hadsund ( som vist på ovenstående illustrations-billede )
Poul Larsen, Fjordgade 2G, 9550 Mariager, 13-11-2021 23:13:49

Hej Poul, hvis du ser dit eget indlæg Ombygning Mariager Kommunekontor-hvad koster det, vil du bemærke, at der er en kommentar fra 4. november af en vis Mogens Jespersen, som du har efterlyst svar fra flere gange. Han er ikke enig med dig , idet de 55-60 nyansættelser til sommer ikke er kendte i byrådet, og der er også andre tal, som I ikke er enige om. Forklaring udbedes venligst.
Jesper Salomonsen, 13-11-2021 20:38:38