Klik venligst
Klik venligstKlik venligst-Klik venligst

Klik venligstKlik venligstKlik venligstKlik venligst

Klik venligstKlik venligst

Del på Facebook   Print siden

Politisk læserindlæg: Kære Mogens Jespersen, jeg forstår dig ikke !!!

Mariagerfjord og omegn
Tirsdag 28. maj 2019 kl. 13:00

Politisk læserindlæg: Kære Mogens Jespersen,  jeg forstår dig ikke !!!
Thorkild Løkke


Der er fuld gang i valgkampen og vi skal finde den mand eller kvinde der bedst kan varetage Mariagerfjord kommunes interesser i folketinget...
.
Af Thorkild Løkke Hadsund

Set med Fjernvarmebriller generelt og helt personligt, så har Per Husted virkelig leveret politiske resultater i den tid han har været vikar i folketinget og I de 20 år han har arbejdet for bedre vilkår for erhvervslivet i vores kommune.

Jeg tror alle fjernvarmekunder i vores kommune er meget glade for, at de små fjernvarmeværker fik lov til at fyre med andre brændsler end naturgas, hvilket betød at priserne kunne sænkes markant og alle de sparede millioner til varme, kan bruges til andre ting lokalt.

Men Mogens, du har valgt at bruge alle dine og Venstres kræfter på, at markedsføre en folketingskandidat der bor i Nørre Sundby og ovenikøbet sidder i Ålborg byråd ???

Som Borgmester for hele kommunen, efterlader det alle de folketingskandidater der bor i Mariagerfjord kommune uden deres borgmesters lokale opbakning.

Det må da være rigtig træls for Thomas Høj, Peder Larsen, Miguel J. Valentin, Jørgen Vangsted, Bo Ritterbush, Claus Hermansen, Pia Adelsteen, Casper Hedegaard og Per Husted.
Som Venstremand står du selvfølgelig bag Venstre, men som Borgmester i Mariagerfjord kommune !! Helt ærligt ?

Med venlig hilsen og ønske om et godt valg for alle de lokale Folketingskandidater.



Kommentarer til artiklen:
Er det nødvendigvis en fordel for en ung politiker at blive anbefalet af Mogens Jespersen?
Bent bugge Herlevsen, 01-06-2019 07:41:19

At det var en lokal, Per Husteds personlighed, dygtighed og vedholdenhed, der afsluttede den lange og dyre usikkerhed vedr. fjernvarmesagen, bør anerkendes uanset eget politiske tilhørsforhold. Også selvom, det var en Socialdemokrat :-) Værd at huske borgmesteren på, hvis der er andre kedelige sager, der skal tages i folketinget.
Maj-Britt Drastrup-Fjordbak, 31-05-2019 17:48:54

Løkke du skriver noget om de små varmeværker, som er glade for de er kommet ud af den forfejlede varmepolitik i lavede i 90, jeg ved ikke hvad du har den påstand fra at det er dig og socialpartiet der har opfunden den løsning.
Kan man få et svar på den påstand?
Lass Brøndum, 30-05-2019 23:00:41

Hej Thorkild Lykke der er da meget du ikke forstår

Leif Sørensen , 29-05-2019 18:56:17

Kære Thorkild Løkke. Lad mig skære det ud i pap for dig - selv tak.

Du skrev til mig "men når det er sagt, så er det meget sigende, at jer lokale venstrefolk helst ikke vil snakke om, at Anne Honore bor i Nørresundby og sidder i Ålborg byråd...".
Det svarer jeg på. Lad så være med at skyde mig i skoene, jeg ikke vil svare på noget andet.
Søren Greve, 29-05-2019 16:13:48

Hej Thorkild
Det er dig der skriver.
Set med Fjernvarmebriller generelt OG helt personligt. Der skulle nok have stået MEN i stedet for OG, hvis ikke jeg skulle blive forvirret.
Jeg nævner ingen steder uoverensstemmelser i Hadsundfjernvarmes bestyrelse.
Ha en dejlig Kristi-himmelfarts dag.
MVh Peter
Peter Krogh Olsen, 29-05-2019 14:45:20

Kære Søren Greve. Lad mig skære det ud i pap for dig. Mit spørgsmål gik til Mogens Jespersen og det handler om hvorfor han bruger sin “Borgmesterpost” Rio at markedsføre en folketingskandidat fra Nørresundby!! Det må føles underligt for Casper Hedegaard, Pia Adelsteen og Jens Henrik Kirk, at den mand de har gjort til Borgmester, bruger alle sine kræfter på Anne Honore, med udgangspunkt i borgmesterposten. De er jo Mogens Jespersens parlamentariske grundlag i byrådet !
Det ville være dejligt hvis i fra Venstre, forholdt jer til det synspunkt, i stedet for at forplumre debatten, og bringe andre ting ind i denne problemstilling !!
Thorkild Løkke, 29-05-2019 14:17:46

Thorkild hvorfor bliver du ved? Venstre har ALDRIG lagt skjul på, Anne bor i Nørresundby og sidder i Aalborg byråd.
Tværtimod nævner vi gerne hendes erfaringer fra fx. byrådsarbejdet, hvor man lærer mange områder at kende - også selvom det er i Aalborg.
F.eks. bragte Fjordavisen et portræt af Anne d. 5. maj.
https://www.fjordavisen.nu/hvem-er-anne-honore-oestergaard/40997
Søren Greve, 29-05-2019 12:22:53

Det med at stemme lokalt, er set med min øjne en god ide. Men jeg husker for nogle måneder siden, at en lokal bosat DF medlem af folketinget, fik en bevilling på plads til en evt omfartsvej omkring Mariager. Vores byråd var positiv stemt.

Men af mange lokale var der stor modstand, og resultatet blev, at her gik man efter personen frem for bolden.

Så åbenbart ser kun få, hvor fordel er ved at stemme lokalt.


Hardy Bjærge, 29-05-2019 11:22:25

Hej Peter Olsen
Det er lidt for smart at blande Per Husteds Indsats for fjernvarmen sammen med min personlige holdning til Mogens Jespersens markedsføring af en udenbys folketingskandidat. Jeg skriver meget tydeligt i indlægget at det er min personlige holdning. I hadsund Fjervarme udtaler bestyrelsen sig altid sammen, og det er gået rigtig godt i mange år. Det er helt legalt som fjernvarmeforbruger at fremhæve Per Husteds store indsats for de for de små fjernvarmeværker og så, at fremhæve min personlige holdning til lokale og ikke lokale folketingskandidater ! Det er rigtig ærgeligt, hvis du som venstrepolitiker ønsker at give folk indtryk af, at der er uoverensstemmelser i Fjernvarmebestyrelsen. Det er der IKKE. Det er under lavmålet at udtrykke det du gør ! Det handler om politik og om vores "allesammens borgmester" i kommunen.
Thorkild Løkke, 29-05-2019 08:54:56

Hej Thorkild.
Anne bor i Nørresundby det er absolut ingen hemlighed og det er heller ingen hemlighed at hun så fremt hun bliver valgt i Mariagerfjordkredsen så agter at købe noget i Mariagerfjord komune.
Du skriver i din artikkel. Set med Fjernvarmebriller. Er det så på vegne af bestyrrelsen og alle forbrugerne i Hadsundfjernvarme at du skriver? Eller er det personligt? ps Jens Henrik Kirk er også lokal og opstillet, hvis du skal igang med at rette navné i din artikkel.
Peter Krogh Olsen, 29-05-2019 07:32:22

Det er vel egentlig meget bekymrende når vi stemmer på lokalpolitikere fremfor dem der vil landet det bedste.
Det er vel et udtryk for at der eksisterer sognerådspolitik i folketinget. Beskæmmende.

Seneste eksempel på en folketingspolitiker som gjorde noget godt for lokalområdet var vist Kim C med omfartsvejen.
Det syntes vi heller ikke om.

Måske vi skal væk fra sognerådspolitikken - hvis vi vil

Peter Nielsen, 28-05-2019 23:29:44

Hej Søren. Beklager jeg hentede navnene på folketingskandidater på Randers Amtsavis hjemmeside :-( men når det er sagt, så er det meget sigende, at jer lokale venstrefolk helst ikke vil snakke om, at Anne Honore bor i Nørresundby og sidder i Ålborg byråd og at I prøver at sælge hende som lokal ! Det er hun
IKKE !
Thorkild Løkke, 28-05-2019 22:40:43

Hej Thorkild.
Det er altid godt at have styr på fakta. Du nævner en masse personer, det må være "rigtig træls" for.
Problemet er bare, at mange af dem ikke er folketingskandidater.
Thomas Høj, Peder Larsen, Miguel J. Valentin, Jørgen Vangsted, Pia Adelsteen. 5 ud af dine 9 navne er ikke kandidater.
Desuden: Nævn én socialdemokratisk borgmester der anbefaler at stemme på en Venstrekandidat til folketinget (fordi vedkommende bor lokalt)?
Søren Greve, 28-05-2019 22:24:49

Kære Henrik. Det ville være godt hvis du forholdt dig til min pointe omkring det lokale tilhørsforhold ! Jeg interesserer mig ikke for synspunkter omkring Mette Fredriksen, jeg bor og er aktiv i Mariagerfjord kommune ! Per Husteds indsats vedr. Fjernvarme er ubestridelig og anerkendes også på Christiansborg.
Thorkild Løkke, 28-05-2019 20:12:25

Mig bekendt er Mette Frederiksen ikke bosiddende i Aalborg .....men stiller op der og får nok også en del stemmer fra lokale....kan slet ikke se din pointe....og den med fjernvarmen gider jeg ikke tage igen....
Henrik Sloth, 28-05-2019 19:51:56

Mig bekendt er Mette Frederiksen ikke bosiddende i Aalborg .....men stiller op der og får nok også en del stemmer fra lokale....kan slet ikke se din pointe....og den med fjernvarmen gider jeg ikke tage igen....
Henrik Sloth, 28-05-2019 19:51:38

Hej Svend. At få Søren Gade til Nordjylland var da godt set af Venstre :-) min pointe er dog stadig, at folketingskandidater der bor og arbejder i deres opstillingskreds har et større hjerte for lokale problemer. Jeg ville faktisk ikke have skrevet læserbrevet hvis Mogens var beskrevet på bannere og plakater sammen med Anne Honore som: “Mogens Jespersen Venstre” ! Men Venstre har valgt at beskrive ham som: “Borgmester Mogens Jespersen”, og det distancerer ham både fra sit parlamentariske grundlag i byrådet og fra rigtig mange borgere i kommunen som Borgmester i en folketingsvalgkampen.
Thorkild Løkke, 28-05-2019 19:19:33

Kære Thorkild
Vi valgte også en fra Holstebro til at varetage vores interesser i EU. Det gik da faktisk helt hæderligt med at få ham valgt.
Vi håber også vi får Anne Honore valgt fra Mariagerfjord kredsen. Hende vil vi gerne anbefale. Skulle i få Per Husted valgt så tillykke med det. Men jeg stemmer på Anne. Da vi er en af de mindste kredse i Danmark kræver det som regel stemmer udefra for at blive valgt.
Det er jeg sikker på Per Husted kan fortælle dig om. Han har en del erfaring på dette punkt.
Svend Madsen , 28-05-2019 18:41:28

Hej Thorkild.
Her du spurgt Henrik Sass om du må sige dette. Jeg tror Mogens Jespersen godt kan finde ud af det selv
Kaj Hansen, 28-05-2019 17:59:36

Thorkild Løkke du må da stemme på hvem du vil og lad nu også os andre selv bestemme vi vil stemme på.
Ole Christensen, 28-05-2019 15:27:16

Kære Thorkild.
Nævn én socialdemokratisk borgmester der anbefaler at stemme på en Venstre kandidat til folketinget?
Mogens Jespersen er loyal overfor sit parti. Venstre. Det er vel ikke så underligt.
Desuden er Anne Honoré Østergaard opstillet for Venstre i Mariagerfjord Kommune, og er dermed den lokale kandidat for Venstre Mariagerfjord.

Ricco Guldager Christensen, 28-05-2019 13:47:24

Thorkild Løkke du må da stemme på hvem du vil og lad nu også os andre selv bestemme vi vil stemme på.
Ole Christensen, 28-05-2019 13:35:15