Del på Facebook   Print siden

Per de Fries: Der er stor efterspørgsel efter et aktivitetshus i Hadsund

Debat
Tirsdag 14. juni 2022 kl. 22:00

Per de Fries: Der er stor efterspørgsel efter et aktivitetshus i Hadsund
Per De Fries Andreasen ARKIVBILLEDE


Af Per de Fries, Nye Borgerlige Mariagerfjord

Der er stor efterspørgsel efter et aktivitetshus i Hadsund

Jeg var den 13. juni til høring i Hadsund kulturcenter om det kommende aktivitetshus i Hadsund. Det var en givende aften, hvor flere ting blev åbenlyse.

Blandt andet at der stor efterspørgsel efter et aktivitetshus. At der er mange ønsker til sådan et hus og at der er en stor passion blandt frivillige for at få dette op og køre, samt i hvilken form det skal have.

Det blev også tydeligt, at der endnu er et stykke fra ønsker til handling. Det er der flere årsager til, dog kan en væsentlig årsag være, at det samlede overblik mangler. Det er ikke afgjort om ønsker skal komme først, eller om lokation kommer først.

Jeg lærte dog, at tilgængelighed er en overordentlig vigtig faktor.
Det fik mig til at tænke på, at Hadsund midtby kæmper med at ”få liv i gaden”. Hvilket så igen afledte den ide, at det gamle afholdshotel kunne være et fantastisk sted til netop et aktivitetshus.

Det kan aflede en synergieffekt både i forhold til tilgængelighed og mere ”liv i gaden”.

Jeg har lovet Mogens Jespersen at arbejde videre med muligheden, og undersøge om det i det hele taget er en mulighed både økonomisk og i forhold til nuværende ejere, beboere og øvrige interessenter i området.

Mere herom senere.


Kommentarer til artiklen:
Jeg må give Per ret, det gamle hotel ville være sagen
John Pertou, 29-06-2022 10:48:01

Conrad Conradsen
Det er for at hjælpe de eksisterende, ikke for at lave noget nyt.
Det handler om at støtte de fantastiske frivillige, som mangler et samlingssted
Per de Fries, 17-06-2022 22:25:47

Hej Per
Det er altid godt at støtte op om de frivillige, og naturligvis kan der være et behov for et aktivitet hus. Som jeg ser det vil det dog være super fint at inviter de allerede etableret aktør på området til samarbejde ..istedet for at bruge tid og penge på at lave noget sideløbende ..
Var desværre forhindret i at deltag på hørings mødet .


Conrad Conradsen , 17-06-2022 06:32:32

Aase Skov
Helt enig, derfor også mit indlæg.
Der er flere muligheder.mmed gode adgangsforhold.
På afholdshotellet kan man faktisk komme rundt i hele huset med en kørestol. Og der er etableret toiletforhold.
Og så er det nem at komme til fra flere sider
Per de Fries, 15-06-2022 21:08:54

Deltog også i mødet ! min mening er :vi skal FØRST vide hvor vi kan få lokaler ! Centralt ,så også dårlig gående kan komme Der skal være 1 ansat til at "tage sig "af huset . så skal de forskellige bruger nok udfylde lokalerne.
Aase Skov, 15-06-2022 20:11:23

Tak for orienteringen!
js, 15-06-2022 13:07:20

Hvad med ar få Hadsund gamle skole til virke meget bedre end nu.

Poul H, 15-06-2022 08:32:40

Lotte
Der er fler muligheder. Og derfor skal det afsøges hvor der er bedst.
Per de Fries, 14-06-2022 22:47:53

var også til mødet, der kom mange gode forslag, der for skal vi også have et aktivitetshus i Hadsund, hvad med der hvor VUC var, der kan de unge også være.
Lotte, 14-06-2022 22:29:42