Klik venligst
Klik venligstKlik venligstKlik venligstKlik venligst

Klik venligstKlik venligstKlik venligstKlik venligst

Klik venligstKlik venligst

Del på Facebook   Print siden

Omfartsvej ved Mariager igennem mit hus og igennem en unik natur

Debatsiden
Torsdag 14. marts 2019 kl. 08:00

Omfartsvej ved Mariager igennem mit hus og igennem en unik natur
Arkivbillede


Nogen i København, en af dem er vist nok fra Dansk Folkeparti og er her fra Mariager, har på et kort tegnet en linie der går gennem andres og mit eget hus og ydermere gennem særdeles smukt, vildtrigt og ikke mindst gennem terræn med meget positiv indflyelse på klimaet....
.
Af Bent Bugge Herlevsen Låenhøjvej 14 9550 Mariager

Arrogancen der ligger i at linien, angivelsen af omfartsvejen, går gennem vore hjem kommer jeg nok over, men ikke at naturen og klimaet negliceres.

Jeg appelerer til at alle faktorer bringes i overvejelse i denne sag så den bedst samfundsansvarlige beslutning tages.
Jeg håber virkelig at alle interessegrupper vil komme på banen og selv tale deres sag. Det her er for vigtigt til at blive besluttet af nogen få.

Destruktion af natur, herunder ikke mindst destruktion af områder med positiv indflydelse på klimaet må ikke være prisen for at politikere kan få opfyldt deres personlige drømme.




Kommentarer til artiklen:
Godt og se den omfartsvej nu kommer, den har været tiltrængt længe. Så den tunge arbejdstrafik nu kan komme uden om den naturskønne vej Mariager Assens. Mariagerfjord kommune er heldige at få den betalt, i stedet for at skulle punge ud selv.
Svend Jensen, 20-03-2019 22:04:18

Du har helt ret Bent.
Dog er jeg stærk tilhænger, af en kort løsning, fra krydset ved XL, godt syd om Hohøj og Alstrup, til Havndalvej. Så slap man for den gennemgående tunge trafik, over torvet og gennem Fuglsangsgade. Der er så meget og følsom natur, især de første km fra Havndalvej, som ikke skal ødelægges. Og hvis det ikke kan gøres for de 377 mil., hvem skal så betale ? Kommune eller Vejdiriktorat ? Ingen af dem har da plads i budgettet til det
Fesser Trøst Pedersen, 19-03-2019 10:28:01

Det er da utroligt at de kære folk der kommenterer disse indlæg om denne omfartsvej ikke er blevet politikere for der er da mange kloge hoveder kan jeg se.
Lad dog være med at angribe Kim C og Pia på denne måde det er ganske uhøflig de har jo ikke bestemt det her alene det burde i da vide, men de har lyttet til en masse forskellige meninger i området og stemt for at vejen bliver en realitet.

Behold nu en ordentlig tone og lad vær med at angribe folk der har opnået lidt mere end mange andre nemlig at komme ind i folketinget/Byrådet.
Daniel Malthe, 18-03-2019 21:18:33

Niels M. Christensen, det er godt møde nye syns vinkler, jeg kan godt lide at man ikke forestiller hvilke behov andre har men konstaterer.
Bent bugge Herlevsen, 18-03-2019 14:26:07

Nu skal jeg jo passe på med at blande mig i en lokal debat.
Men har jo en mening om dette svære spørgsmål.
Natur er godt, men veje bringer fremdrift. Hvad vil vi så.
jeg kører en del lastbil, og det er surt, besværligt og dyrt at køre gennem små byer. Og ikke godt for de lokale. Og hvad så.
Jo på demokratisk vis skal der holdes en lokal folkeafstemning om den vej..!!
Ingen i københavn skal Kloge i om den skal være der eller ej.
Sådan skal det gøres..
mvh Nye Borgerlige
Niels M. Christensen
nordjyllands kredsen
Niels M. Christensen, 18-03-2019 11:58:13

Kurt Nielsen
Du har helt ret i, at der kunne skiltes, så kun tung trafik med ærinde må køre i de brostensbelagte gader.
Vi må forstå, at Kim Christiansen er trafikordfører for DF. Og regeringen har netop lavet en studehandel med DF for at få dem til at springe fra det trafikforlig, de egentlig havde lavet med bl.a. Socialdemokraterne, og dermed få DF til at indgå i regeringens nye trafikaftale.
I studehandelen indgik øjensynligt omfartsvejen ved Mariager.
Knud Erik Thomsen, 16-03-2019 23:03:34

Er det Dansk Folkeparti eller er det Kim Christiansen, der vil have den omfartsvej?
Som jeg ser det skader det DF mere end det gavner.
Har Kim Christiansen frie tøjler i DF? Eller har han DF's opbakning 100%?

Kan der ikke skiltes, så kun 'tung' trafik med ærinde må køre på de brostensbelagte gader?
Kurt Nielsen, 16-03-2019 19:30:45

Kære Pia Adelsten!
Jeg betragter ikke mig selv som nogen politisk novice. Jeg kender til fulde til, hvordan vores samfund hænger sammen.
Jeg hører, i modsætning til visse andre, til dem, der med glæde betaler min skat. Til gengæld forventer jeg, at politikerne forvalter pengene med omhu og fornuft.
Jeg føler mig derfor trådt over tæerne, når DF nikker ja til regeringens udligningspolitik. Den, der udligner de økonomiske forskelle mellem de rige og de fattige kommuner, og som er skyld i, at Mariagerfjord kommune manglede over 50 millioner i kassen.
Jeg føler mig også trådt over tæerne, når DF stemmer imod en ordentlig normering i børnehaver og på plejehjem.
Og jeg føler mig trådt over tæerne, når jeg så ser, at to politikere fra Mariager i ren populisme op mod et valg kan hive 337 millioner op af hatten til en omfartsvej.
Hvilke kasser de forskellige penge kommer fra, er jeg for så vidt ligeglad med. Jeg ved bare, at pengene stammer fra mine og andres lommer. Og så er det politikerne, der skal fordele dem i de rigtige kasser.
Og netop den fordeling synes jeg ikke, at den siddende regering og DF evner.

Knud Erik Thomsen, 15-03-2019 09:49:35

Til Pia Adelsten
Hvilken trafik på de brolagte gader er det du forventer bliver mindre? Den trafik der kører der nu er jo biler med varer til handlende eller olie og lignende som øl til A’porta og andre legitime ærinder.
Den trafik som I reelt vil have omlagt kommer ikke ind i byen.
Lastbiler til salten vil højst sansynligt fortsætte af fjord omkørslen.
Men de handlende vil miste omsætning !
Så det her forslag er blot en gammel kanin som igen trækkes op af hatten. Nu skal vi lokale så igen til at kæmpe for at få skubbet den ned igen.
Jeg tror nok folk derude bør huske på det her når der snart er valg
Jens Pilgaard, 15-03-2019 09:03:01

Hej Per Edgar
Men det er jo ikke blot det.
Prøv lige at tage kortet og se hele ideen.
Bent bugge Herlevsen, 15-03-2019 00:51:30

Kære Knud Thomsen
Pengene til bygning af vejen kommer fra statskassen - ikke kommunekassen og har derfor intet med kommunens lunkne kasse at gøre, hvilket du også skriver. Og du lader forstå, at du gerne var foruden lokaldemokratiet, hvilket jeg ikke begriber. Det er da bedre at lokale beboere er med til at prioritere pengene i kommunen end at staten fortæller hvilke skoler og plejehjem, der skal lukkes eller bevares.
Og hvis pengene ikke bruges på omfartsvejen syd om Mariager, som er ønsket af mange, så var pengene gået til en vej et andet sted i Danmark, for der er såmænd nok af ønsker og pengene er afsat til infrastruktur.
Pia Adelsteen, DF, 14-03-2019 22:53:10

Der er arbejdet på denne omfartsvej siden 1967. I 1983 var den planlagt til gennemførelse i forbindelse med etablering af den nye Hobrovej, så det er ikke nogle smarte politikkere der lige har fået en ide i forbindelse med valget.
For os der bor syd for Mariager vil det være rigtigt godt at få lavet en omfartsvej der kan knytte Hobrovej sammen med de to større hovedfærdselåre Havndalvej og Kærbybrovej.
Per Edgar Jørgensen, 14-03-2019 15:24:28

Du har fuldstændig ret, Bent!
Yderligere kan jeg tilføje:
Vi har netop været vidner til, hvordan politikerne i vores kommune har været rundt i alle hjørner for at finde besparelser på 120 millioner kr.
Vi har set, at skoler nedlægges. Vi har set, at borgerservicekontorer lukkes. Vi har netop oplevet regeringen og DF stemme imod ordentlige normeringer i børnehaver og på plejehjem.
- - - men VUPTI... så kan en folketingspolitiker og et kommunalbestyrelsesmedlem fra Mariager finde 377 millioner til en omfartsvej ved Mariager. Det er da som borger lidt svært at finde logikken i det offentliges prioriteringer. Jeg er godt bekendt med, at pengene ikke kommer fra samme kasse. Men netop det er måske problemet.
Knud Erik Thomsen, 14-03-2019 12:32:33