Del på Facebook   Print siden

Ombygning Mariager Kommunekontor - Hva koster det

Mariagerfjord og omegn
Fredag 29. oktober 2021 kl. 13:00

Ombygning Mariager Kommunekontor - Hva koster det
Poul Larsen (DF)


Af Poul Larsen Fjordgade 2G 9550 Mariager
Kandidat på liste O KV21 Mariagerfjord

I forlængelse af mit indlæg d. 27/10 !
Hej Torben/ alias Mogens Jespersen, - Jeg tror gerne vælgerne vil have et svar fra Borgmesteren selv – Og ikke fra en Embedsmand. – Det er jo et valg mellem politikere!

Så nu spørger jeg igen Mogens Jespersen :
1 - Hvor meget koster den planlagte ombygning af Mariager Kommunekontor?

I må jo allerede have indhentet tilbud fra håndværkerne!
2- Hvor meget bliver driftudgifterne til de ekstra 55-60 medarbejdere ? – Hvis vi i runde tal antager at 1 medarbejder koster 450.000,-kr. ( inkl. Kontorhold ), - så bliver regnestykket :
60 x 450.000,-kr = 27 mill. Kr.!!

Embedsmanden Torben? – mener man sælge en bygning i Hobro i stedet, - hvor ligger den Bygning og hvor meget forventer man at den kan indbringe v/salg ?

Er det medarb, herfra der skal køre til Mariager og arbejde, - udgifter som kan fratrækkes de 27 mill. Kr. i driftudgifter !

For en god ordens skyld – MARIAGER BY, - der er 12 medarb. Som bor i Mariager by, - resten kommer kørende hertil! ( en del også fra andre kommuner )

Så TILLYKKE MARIAGER BY, med de mange off. Arbejds pladser!!, som kommunekontoret giver til byen.

Jeg ønsker private arbejdspladser i stedet ( udvikling af turisterhvervet )
Området kan omdannes til et ”Feriecenter med Vandland/Svømmehal”!
Således børnene i området Mar./Assens ikke skal køres udenby´s for at svømme, som det sker i dag!

Et ”Feriecenter vil samtidig give os de overnatningsmuligheder, som mangler hårdt her i området.
Turisterne skal gerne blive i flere dage i træk ( mere handel i lokale butikker )


Kommentarer til artiklen:
Hej MJ, Poul refererer til en signatur Torben, der på en tråd ved en anden af Pouls indlæg skriver om de der 55-60 ( åbenbart fiktive) nyansættelser, og at "vi" er 145 på rådhuset nu. Dette blot for at rede trådene lidt ud om muligt!
js, 04-11-2021 14:38:27

Hej Poul. Selv om vi har mødt hinanden flere gange til vælgermøder på det sidste, vil jeg lige give dig svar.
Først ombygning/renovering af Mariager Rådhus:
Pris 5.25 mill - herunder tagrenovering som har været utæt i flere år.
Du spørger til 55-60 nyansatte. Jeg ved ikke hvor du har dette fra, idet jeg og byrådet ikke kender til disse ansættelser.
Med hensyn til at du vil lukke rådhuset i Mariager er vi ikke enige, da det vil fjerne ca. 100 arbejdspladser i Mariager.
Med hensyn til dine kommentarer til "embedsmanden" Torben", kan jeg på det kraftigste afvise at det skulle være Direktør Torben Ladefoged som du skriver sammen med.
Mogens Jespersen, 04-11-2021 09:31:34

Kontakt borgmesteren og forvaltningen på mandag, og søg selv i mødereferaterne her i weekenden!
tut, 30-10-2021 14:43:10

Til Søren Greve, -
Jeg behøver vist ikke at være nervøs, - efter alle de positive tilbagemeldinger som jeg har fået!!
Jeg mistænker ikke nogen i forvaltningen !- jeg har aldrig stillet spørgsmål til forvaltningen, men udelukkende til Borgmester Mogens Jespersen, som jo er Kommunens øverste leder ! - derfor undrer det mig at det er embedsmændene der svarer på vegne af borgmesteren, de skal jo være politiske ( Torben )
Jeg ønsker at bevare Mariager, som et turistby og som administrationsby !!
Området omkring "Havnen-Kommunekontoret-Saltcentret-Veteranbanen-Campingpladsen", - kan blive et Mekka for turisterne. Men vi mangler et overnatningssted + en mulighed for at bade/svømme!! - derfor vil jeg have kommunekontoret solgt til privat invester, kan og vil investere i et Feriecenter i stedet for Administationsbygnigen
Et fantastisk Mekka for turisterne og os fastboende i området ( hele kommunen )
Jeg venter stadig på svar fra Mogens Jespersen, - om hvor meget ombygningen af administrationsbygningen i Mariager vil koste - her på Fjordavisen ????.

Med venlig hilsen
Poul Larsen Kandidat til KV-21
Poul Larsen, Fjordgade 2G, 9550 Mariager, 30-10-2021 06:51:11

Poul Larsen:
Jeg er bange for, du har taget fuldstændig fejl omkring Mariager Rådhus. Selvfølgelig er du desperat, fordi du i første omgang forslog det lukket.
Du kalder denne Torben en embedsmands - og ind imellem "alias Mogens Jespersen".
Hvad er det, du mistænker vores forvaltning for?

Til Ole Nørris: At Nordre Skole skulle nedlægges for at udbygge den bro? Det er jo helt forkert. De fleste ved heldigvis godt, hvorfor den "bro" blev dyrere.
Peder Larsen mener som altid, han alene har skaffet alt det gode til vores kommune og tillykke med det :-)
Søren Greve, byrådsmedlem og -kandidat, 29-10-2021 23:01:02

Da Nordre skole i Hobro skulle nedlægges, fordi vi kunne spare en masse penge, var Mogens Jespersens påstand bl.a.,at den nødvendige udvidelse af broen over jernbanen kunne gøres for 1. Million kr. Det kostede 10.
Så lad endelig være med at tro på, eller bare lytte til borgmesterens udsagn. Det drejer sig om valgflæsk, genvalg og pension.
Ole Nørris ÆØÅ, 29-10-2021 20:03:53

Nu har jeg lige kæmpet for at få 80 flere arbejdspladser til Mariager, og så vil du lukke dem Poul?

Det giver da ingen mening!
peder larsen, 29-10-2021 15:13:01

Ring til Mogens og spørg!
tut, 29-10-2021 13:32:45