Del på Facebook   Print siden

Læserbrev om Coronagave

Debatsiden
Torsdag 25. marts 2021 kl. 13:30

Læserbrev om Coronagave
Arkiv billede


Af Peder Larsen, Byrådsmedlem SF

Er det en god ide at anerkende vores kommunal ansatte med et gavekort som tak for fleksibiliteten i Coronatiden?

Folketinget har netop vedtaget en ny midlertidig lov, der giver mulighed for, at arbejdsgivere kan give deres medarbejdere en skattefri coronagave til en værdi af op til 1.200 kr. Gaven i form af et gavekort skal gives i indeværende år og være målrettet oplevelsesbranchen.

Et nyt lovforslag giver nu alle arbejdsgivere mulighed for at give en skattefri coronagave til deres medarbejdere. Gaven i form af et gavekort kan have en værdi af op til 1.200 kroner og skal være øremærket oplevelsesbranchen – herunder restauranter, hoteller og forlystelser i form af museer, teatre, biografer m.v.:

Vi tænker, at gavekortene er målrettet vores lokale butikker og restauranter.

Vi har jo sparet julefrokoster og andre sociale aktiviteter væk det forgangne år, så økonomisk er det ikke en nævneværdig udgift
I SF-Mariagerfjord, vil vi bringe dette forslag med i budgetforhandlingerne.

Deltag i debatten på Facebook:






Kommentarer til artiklen:
Som pædagog har jeg nu aldrig fået betalt en julefrokost, men der er jo nok forskel på offentligt ansatte. Var det ikke bedre at give de lavestlønnede bedre arbejdsforhold og højere løn?
Maj-Britt Fjordbak, 13-04-2021 12:07:54

Som pædagog har jeg nu aldrig fået betalt en julefrokost, men der er jo nok forskel på offentligt ansatte. Var det ikke bedre at give de lavestlønnede en højere løn?
Maj-Britt Fjordbak, 13-04-2021 12:06:14

Hvis Jens-Henrik ikke kan finde 4,2 mio. til dette, så må vi da håbe, at han efterfølgende kan finde personale til kommunens plejehjem og hjemmepleje....Mariagerfjord har ikke ligefrem det bedste ry blandt SOSUer i forvejen, og personalet har været hårdt ramt (desværre) af covid-19. Som privat aktør i sundhedsvæsenet har jeg allerede besluttet mig. Mit personale får alle et gavekort på 1200 kr. for deres særlige indsats det sidste års tid....da især når det kan gøres skattefrit :o)
Lars Walmar, 29-03-2021 15:42:23

Det kunne lyde som 15 SOSU årsværk.
Bent Bugge Herlevsen, 27-03-2021 10:03:53

En okay pointe af Kirk, specielt hvis de akutte problemer hos frontpersonalet kan afhjælpes her og nu for millionerne, og så vil jeg bede Kirk om at minde byrådet om det stærkt bekymrende indlæg af Marianne Stein. Bekræft, skifter!
Jesper Salomonsen, 26-03-2021 18:30:03

Med ca. 3500 ansatte vil denne ide koste kommune kassen 4,2 millioner kr. og det i et år hvor den kommunale økonomi kan blive presset af mange fyringeringer/konkurser i det private, faldende skatte indtægter mm. Jeg går ikke med på denne.
Jens-Henrik Kirk -Konservative, 26-03-2021 04:26:29

Prøv at læse Læserbrev Vågn op inden bussen kører galt, og se hvordan de lavtlønnede har ofret sig i kommunen uden kompensation som andre steder. Det her beløb er såmænd langt mindre end fortjent....
Jesper Salomonsen, 25-03-2021 20:27:19

Hva tænker du i kroner til hvor mange ?
Lad mig høre!

Og hvad har vi sparet på julefrokoster. ?
Jeg troede selv vi betalte vores julefrokoster
Du forsøger virkelig at få fat i dine kernevælgere med endnu et dumt indlæg.
Håber vælgerne er klogere - jeg tvivler dog
Peter Nielsen, 25-03-2021 18:30:22

Det er naturligvis en lille gave, men jeg tror det vil kunne give det skulderklap personalet trænger til