Del på Facebook   Print siden

LÆSERBREV: Nu rykker omfartsvej ind i byrådssalen

Debatsiden
Onsdag 27. marts 2019 kl. 12:00

LÆSERBREV: Nu rykker omfartsvej ind i byrådssalen
Thorkild Løkke Arkivbillede


Pia Adelsteen (DF) vil have byrådskollegerne i Mariagerfjord Kommune til at tage stilling til den omstridte omfartsvej ved Mariager...
.
AF Thorkild Løkke, Hadsund

”Nu rykker omfartsvej ind i byrådssalen, trafik: Pia Adelsteen (DF) vil have byrådskollegerne i Mariagerfjord Kommune til at tage stilling til den omstridte omfartsvej ved Mariager”

Uden at være for eller imod, er det her er interessant !! Hvis staten bruger 377 millioner i Mariagerfjord kommune på en omfartsvej, så er det meget sandsynligt at kommunen ikke får statskroner de næste 25 år til noget som helst !

Christiansborg vil henvise til omfartsvejen hver gang kommunen søger om penge. Det skal byrådspolitikerne gøre sig helt klart !



Kommentarer til artiklen:
Åh Kim
Det er egentlig ligemeget om du har hjulpet med andre forfordelinger.
Det er så dumt med jeres puljer som I sidder og fordeler imellem jer - stik imod ansøgninger og behov.
Du er såmænd god nok - men det er frygtelig at ogen er så uintelligente at stemme på dig
Øv
Peter Nielsen, 29-03-2019 16:56:50

Frem med popcornene
Michael , 27-03-2019 22:47:20

Tjaaa Kim Christiansen. At du alene har skaffet så meget til Mariager og omegn, må borgerne der bor der vurdere ! Men hvis vi endelig skal diskutere behov, så er Hadsund-broen en af de mest trafikerede veje i hele kommunen og her kunne det være rart med støjdæmpning på Broen. Vejdirektoratet anerkender at støjen er over støjgrænsen men de har næsten ingen penge til støjdæmpende foranstaltninger ! De 377 millioner kunne gøre mere gavn andre steder end uden om Mariager.
Thorkild Løkke, 27-03-2019 17:18:27

Fjern dog de brosten i Mariager så slipper i fif en omfartsvej.😊
Bent Brams, 27-03-2019 16:57:26

JKære Thorkild Løkke . jeg forholder mig ikke til byrådet , blot til din usaglige konklusion af at Mariagerfjord kommune afskærer sig selv fra fremtidige tilskud .
Jeg har de senere år skaffet penge til cykelstier i kommunen , og penge til veteranjernbanen - det hørte jeg da ingen kritik af
Kim Christiansen MF, 27-03-2019 16:36:49

Kære Birthe Simonsen

Assens skal ikke have 2 omfartsveje ,derfor vil vejen sikkert støde til ved Akzo Nobel.Vent nu på VVM redegørelse .
Og en vej gennem mit hus ville være en omvej :-)
Kim Christiansen, 27-03-2019 16:32:57

man må jo også spørge sig selv om hvorfor en lille by som Assens skal have to omfartsveje så skal der være en omfartsvej der giver mening så forlænger man omfartsvejen omkring Hohøj og vider ned over markerne og gennem Kim Christiansens hus og med tilslutning til den eksisterende omfartsvej ved Dania
Birthe Simonsen Nielsen , 27-03-2019 13:25:37

Kære Kim Christiansen, husk nu at du ikke sidder i byrådet i Mariagerfjord kommune ! Det gør din hustru og måske skulle lade hende klare det kommunalpolitiske :-)
Thorkild Løkke, 27-03-2019 13:15:38

Kære Thorkild Lykke
Omfartsvejen har intet med fremtidige tilskud at gøre. Senest har mariagerfjord fået 3,7 mio. til cykelsti . Og fremadrettet vil der også være mulighed for støtte fra forskellige puljer .
Vi roder nemlig ikke tingene sammen ligesom visse andre.
Kim Christiansen MF, 27-03-2019 13:08:59

Der er mange kommuner der har anlagt sag mod regeringen ang. manglende udligningstøtte. Regeringen har erkendt der er fejl. Beløbet drejer sig ialt om 800 millioner. Nu vil man så bruge knap halvdelen af dette beløb til en vej. Der er kommet 377 millioner i en forkert kasse, det var vel bedre de gik til "varme hænder" og skoler. Man skal da ikke bare lave en omfartsvej fordi der vil blive truet med et nej næste gang kommunen søger penge.
Frank Damborg, 27-03-2019 12:50:47