Del på Facebook   Print siden

Læserbrev | Frustration i skoler og børnehaver

Mariagerfjord og omegn
Fredag 30. august 2019 kl. 14:00

Læserbrev | Frustration i skoler og børnehaver
Arkivbillede


Læserbrev | Frustration i skoler og børnehaver
Peder Larsen (SF)
I øjeblikket er der meget debat omkring nye ledelsesstrukturer i Mariagerfjord kommune. Det handler fx om enten at slå ledelsen i de enkelte byer sammen eller lade fx dagtilbud lede flere institutioner i flere byer samtidigt...
.
AF Byrådsmedlem for SF Mariagerfjord Peder Larsen

Pædagogerne frygter at en skoleleder ikke har den fornødne viden til at være leder for både skole og børnehave. Skolerne frygter at en pædagog skal lede deres skole.

SF Mariagerfjord var IKKE en del af budget 2019 og stillede i stedet et ændringsforslag hvor man ikke skulle blive ved med at skære i skolernes budget, de. Knap 4 mio blev fjernet i budget 2019 og frem, og det kan ikke blive ved.

SF Mariagerfjord sagde fra som det eneste parti i budget 2019 og derfor tager vi stærkt afstand fra et så vidtgående forslag.

I sammenligning med andre kommuner på vores størrelse bruger vi I Mariagerfjord alt for FÅ penge på både skole og dagtilbud og ligeledes på kulturområdet.

Vi vil i SF ikke lægge stemme til det kaos der kommer efter en sådan omgang med ”tekniske skolenedlægninger”, som det hedder hvis 2 skoler skal have fælles ledelse eller hvis skolelederen også ”lige skal lede byens børnehaver. Enkelte steder kan det selvfølgelig være en ide med fælles ledelse hvis man er meget små. Det er bare ikke det forslagene går ud på.

Vi håber at alle I derude på skolerne, i børnehaverne, jeres forældre og jer i skolebestyrelserne vil sende høringssvar som kan påvirke den videre proces hen i en anden retning.

Vi ønsker heller ikke flere besparelser i det nye budget 2020, men vi forhandler i øjeblikket.




Kommentarer til artiklen:
Hej, Peter. Nu skriver du godtnok I. Jeg er altså ikke SFer og har ingen indflydelse på deres politik. Jeg spørger bare, hvordan de skulle kunne ødelægge demokratiet ved stille og roligt at spørge ind.
Bjarne AlbergÆØÅ, 01-09-2019 14:14:30

Hej Bjarne
Jamen jeg tror ikke at det kan lykkes mig at forklare min foragt for jeres måde at angribe tingene på.
Så det undlader jeg.
Det ville pynte jer at respektere de folkevalgte og deres beslutninger istedet for at opfordre til at gøre oprør mod netop vores egne folkevalgte og deres beslutning.

I håb om at i ryger ud til næste Kommunalvalg -
Peter Nielsen


Peter Nielsen, 01-09-2019 11:53:06

Ser man på hvor borgerne I Mariagerfjord Kommune satte deres kryds ved folketingsvalget, ja så synes der at være et flertal for Peders holdninger, altså en ændret prioritering af anvendelse af midlerne og en ny retning som det røde flertal folketinget gik til valg på.
Mere til klima, skoler, børnehaver og pleje og mindre til fortiden.
Selv har jeg svært ved at se at en ny retning kan gennemføres uden væsentlige udskiftninger i vort byråd.
Bent bugge Herlevsen, 31-08-2019 09:08:33

Søren Greve, mit spørgsmål gik på, hvordan SF skulle ødelægge demokratiet. Det mener du vel ikke, de gør, fordi de er uenige med dig, eller hvad?
Bjarne Alberg, 31-08-2019 09:02:12

SF vil bruge flere penge på skole, dagtilbud og kultur.
Vi mangler bare at få af vide - i stedet for hvad???
Søren Greve, 31-08-2019 01:15:06

Bjarne Alberg: Fordi SF ikke tager ansvar for noget som helst.
"Vi ønsker heller ikke flere besparelser i det nye budget 2020, men vi forhandler i øjeblikket."
Det sagde de også i 2019. Men vi kan IKKE undgå besparelser - ganske enkelt. Det skal vi ifølge Stat-KL aftalerne. Så det er jo nemt bare at sige nej og lade andre tage "skraldet"
Søren Greve, 31-08-2019 01:13:52

Hvordan kan et oppositionsparti ødelægge demokratiet ved at fremføre saglig kritik?
Bjarne Alberg, 30-08-2019 19:12:16

Typisk SF at man skal brokke og ødelægge demokratiet, når man ikke får sin vilje.
Lad nu de folkevalgte beslutte og lade bestyrelserne for de enkelte skoler om at lave indsigelser.
Istedet for at opfordre alle til at komme med høringssvar for at lægge administrationen ned.
Tåbeligt
Håber ikke de hører på dig i budgetlægning 2020
Peter Nielsen, 30-08-2019 17:49:24