Del på Facebook   Print siden

LÆSEBREV: Hvor er gæstfriheden i Hadsund?

Debatsiden
Onsdag 4. marts 2020 kl. 08:00

LÆSEBREV: Hvor er gæstfriheden i Hadsund?
Arkivbillede


AF Ulla Vinther Pedersen

Trafikhavnen Hadsund. Skib i havnen.
Der har været brand i maskinerummet, har fået at vide at han ikke må sejle derfra før det er lavet, plus det med forsikringen. Hvorfor skal der ringes til kommunen og miljøberedskab ?

Jeg skal da love for, at borgerne har haft travlt med at finde ud af noget først. Hvad med at kontakte havnefogeden!! Han er kommunens mand på stedet. Derudover betaler båden for at ligge der.

Men det er måske kun bestemte både, der må ligge der?, så må I til at lave
liste over, hvad det er for nogle både, som må ligge der. Jeg har selv en
gammel fiskekutter, så der må vi jo nok ikke ligge.

Båden er en Grønlandsk lægekutter, yderst bevaringværdig.
Båden er tegnet af Baron Weddel Weddelsborg, bygget af Walsted på Thurø.

Hvor er gæstfriheden i Hadsund?

Kommentarer til artiklen:
tak i ligemåde......
Nalle, 05-03-2020 16:35:27

Hove Hove Hove ... uvidenhed eller ??
Slam og gammelt skidt i bassinet bliver løbende vedligeholdt af Mariagerfjord kommune , den omtalte oprydning blev foretaget af Miljøcenter Nordjylland! Så forhold dig til fakta eller lad være med at kommentere noget du intet ved om.
Ole B Nielsen , 05-03-2020 10:33:02

Branden opstod i nogle gammel ledninger. Da det skete lå han ved Andersens Bro.Automatisk pulverslukker slukker branden. Han flytter i læ pga storm. Rengøring af maskinrum med vand og sæbe der løber ned i bunden og aktiverer autom. pumpen der på et tidspunkt pumper noget bundvand med lidt olie i ud . Et beklageligt uheld.
Ulla vp, 04-03-2020 18:54:18

ja ja martin kielgast
nu er det jo ikke en coaster der ligger der.
De sugede slam og gammel skidt op, efter flere års aflejring i det lille bassin.
hove, 04-03-2020 17:49:21

Få nu hele historien med !! Der blev arbejdet adskillige timer med at opsuge motorolie fra bassinet ved DaVinci .. måske det olie kommer fra den nævnte motorbrand. Olieforureningen opstod ihvertfald på samme tidspunkt. Så måske en tak til de borgere der var vågne og gjorde noget var på sin plads istedet for jeres evindelige hyleri om hvor uretfærdigt det hele er...
Martin Kielgast , 04-03-2020 16:47:01

ja det lyder ikke som om at man er vedkommen i Hadsund. selv om der for nogen dage siden var en tv udsendelse om, hvor man siger at alle er velkommen i Mariager fjord
Dion, 04-03-2020 12:30:37

Der er da noget om snakken. Denne detalje kunne nok være klaret mere elegant og smertefrit ved et opring til havnefogden. En storm i et glas vand.
Karl Christensen, 04-03-2020 08:30:36