Del på Facebook   Print siden

Jeg foreslår at kommunen opretter: Rullende Borgerservice

Debatsiden
Søndag 24. oktober 2021 kl. 12:00

Jeg foreslår at kommunen opretter: Rullende Borgerservice
Poul Larsen (DF)


AF Poul Larsen Fjordgade 2G 9550 Mariager
Opstillet på DF´s liste til KV-21

Jeg vil arbejde for :
At vi får 2 stk. ”Rådhuse ” i ”Mariagerfjord” kommune, for at rationalisere driften!
Kommunekontor i Hadsund bevares!
Kommunekontor i Hobro bevares!

Jeg foreslår samtidig at kommunen opretter :
En ”Rullende Borgerservice”, - som skal køre rundt i kommunen og hjælpe borgerne i de mindre bysamfund ! – ( decentralisering )
2-4 medarbejdere ( efter behov ) . – her kan man f.eks. bruge forsamlingshusene som mødested , eller evt. køre sammen med ”Bogbus”



Kommentarer til artiklen:
Den rullende borgerservice, eventuelt hos borgeren selv efter telefonisk aftale, er en ide, som man bør arbejde videre med i en tid med for voldsom digitalisering, som man jo ikke en gang kan tage op til debat hos Nordjyske medier, der kun modtager læserbreve elektronisk. Der er en befolkningsgruppe, der bliver ganske glemt.
js, 25-10-2021 15:13:10

Sommeren 2022 kommer der 55-60 flere på rådhuset efter ombygning
Vi er ca 145 på rådhuset i dag

Torben, 24-10-2021 21:07:37

svar til Ben Emerson, - tak for opbakning !

Svar til Svend Lund: nu er det jo ikke alle 24.000 der skal bruge kommunekontoret ( der er også børn ) , desuden klarer de fleste borgere i dag selv dialogen med kommunen digitalt . Det er således en service for dem som ikke selv kan det der med det digitale !!( "Rullende Borgerservice" )

Svar til Torben: Nej jeg vil ikke nedlægge 200 arbejdspladser , - der skal omrokkeres til Hadsund og Hobro , når den tid kommer! - 200 arb.pladser ?? Det er jo ikke indbyggere fra Mariager der arbejder her!!

Svar til K.E. Thomsen, - det jo for at spare på Bygninger og for at omdanne dem til private arb.pladser ( det er jo private arb.pladser der betale for at vi kan bevare vores service !! fra det offentlige )

Med venlig hilsen
Poul Larsen
ikke
Poul Larsen, Fjordgade 2G, 9550 Mariager, 24-10-2021 20:23:38

Peder! I forbindelse med kommunalreformen i 2007 blev der lovet, at der ville være Borgerservice i alle hovedbyer.
Jeg tror, at hvis der er en fast åbningstid, benytter folk den også.
Og en udgift på 200.000 kr., som du nævner, er det vel ikke rent?
Det er vel muligt, at de ansatte ikke behøver at sidde at vente på den næste kunde, men kan arbejde med andre forefaldende og vigtige ting?
Knud Erik Thomsen, 24-10-2021 19:27:59

Vi har jo pt. borgerservice i Arden og Mariager. En besparelse af Venstre og Soc. Men fair nok, fordi der er 1-5 kunder om året til en udgift på 200000 kr. Det er da ikke fair!!!!

peder larsen, 24-10-2021 18:24:24

Udenfor hobro og Hadsund bor der ca. 24000 indbyggere i Mariagerfjord kommune. Det er over halvdelen af beboerne i kommunen. De skal ifølge dit forslag betjenes af 2-4 personer evt sammen med bogbussen. Det er en kraftig centralisering i mine øjne, og en stor forringelse af vilkårerne for den offentlige service, for de fleste i kommunen.
Svend Lund, 24-10-2021 15:52:43

Vil du nedlægge 200 arbejdspladser i Mariager