Del på Facebook   Print siden

Er nedslagtning af hele Danmarks minkbestand nødvendig?

LÆSERBREV
Onsdag 4. november 2020 kl. 22:30

Er nedslagtning af hele Danmarks minkbestand nødvendig?
Arkivbillede


Af Per de Fries

Jeg mener det ikke, for hvis besætningerne fik lov at være isolerede, kan de jo ikke sprede smitten?

Myndighederne har sendt Cornasmittede rumænske arbejdere ind på danske minkfarme.

Undskyld mig, men kan det blive en større skandale?
Tænk at de der skal hjælpe, styre og skabe tryghed er så meget i panik, at de opfører sig så fuldstændigt uansvarligt.

Hvad bliver det næste? At alle kyllingefarme skal nedlægges og dyrene slagtes, for hvis det er fugle der har smittet mink, så skal høns og kyllinger også slagtes, for det er jo en fugl. Det næste er så grise, for der nogen der hedder flying pigs.

Og så skal alle kvæg slagtes, for der kan både fugle, fluer og myg komme til.
Dette læserbrev er skrevet i frustration over den paniske Corona strategi der udvises af MF, som jo qua hende og hende nærmestes adfærd nu er i karantæne.

Eller Mette Frederiksen kynisk i en grad man ikke kan sætte ord på. For jo værre smittebilledet ser ud, jo nemmere bliver det for hende at få vedtaget den nye pandemilov, der blandt andet betyder stærkt udvidede beføjelser til Heunicke.

Beføjelser der minder meget om totalitære regimers magt.

Jeg er mildt sagt rystet!

Kommentarer til artiklen:
Hverken venstre eller øvrige oppositionspartier har haft nogen som helst indflydelse på.det her.
Mette Frederiksen kører fuldstændigt solo løb på det.
Per de Fries, 07-11-2020 08:00:18

Ja undskyld, det er naturligvis Erling Bonnesen jeg mener.
Bent Bugge Herlevsen, 07-11-2020 07:49:15

Uanset hvad motivationen har været, har venstre så ikke en væsentlig skyld i cluster 5 og restriktioner i Nordjylland? Venstres absolutte kamp for minkavlen, med Erik Bonnesen som frontfigur, har den ikke forhalet hele processen? og så er vi så hvor vi er nu. Dansk landbrug er unik, moderne og væsentlig og er ikke tjent med landbrugspolitikere der ikke kan analysere og omstille sig.
Bent Bugge Herlevsen, 07-11-2020 07:41:40

Var der nogen af jer der så pressemødet i går?

Første konstatering af SARS-CoV-2-minkvarianeten blev udmeldt 19 Juni. Altså har man haft kendskab til mutationen i meget lang tid.
Hvorfor har man intet gjort i perioden frem til augiust-september som de omtalte i går?

Når jeg skriver minken ikke spreder smitten, er det fordi de ikke er ude i samfundet. Altså er det mennesker der spreder smitten

Per de Fries, 06-11-2020 11:43:21

https://www.tv2nord.dk/region-nordjylland/nordjysk-forsker-var-med-til-afsloere-mutationer-jeg-var-i-chok?fbclid=IwAR3kbrhLiEvZdc6jixtOCmHZmAA7V7pcaLatd5ALu3XnOEcS3JOIaewhGGs
Rita Moore, 05-11-2020 16:48:07

Per, nu er der ikke tale om én mand eller én vaccine....og jo, mutationer i spike-proteinerne vil have betydning

Lars Lundager Walmar, 05-11-2020 11:42:57

Tro mig - regeringen ville ikke beslutte nedslagningen, hvis der ikke var meget tungtvejende grunde til det!!! Alene omkostningerne til selve nedslagningen er ikke småpenge og dertil skal lægges erstatninger til avlerne, tab fra manglende omsætning i hele kæden af leverandører og aftagere. Det er altså ikke for sjov eller uden grundige overvejelser, at man tager den slags beslutninger
Dorthe Wallin, 05-11-2020 10:14:41

Det er jo ikke minken der sprede smitten, det er mennesker.
Og mht. kloster 5 mutation, så udtaler manden bag udviklingen af den omtalte vaccine, at det ingen betydning har.
Per de Fries, 05-11-2020 09:15:30

Hvad mener du med, at de ikke kan sprede smitte? Det har de jo gjort. Problemet er egentlig ikke så meget smitten - problemet er mutationen og at den kan smitte tilbage til mennesker....og at den allerede har gjort det. Og hvad så hvis, og hvad så hvis....skal vi så også aflive alle høns? Ja, hvis de viser sig at give samme problemer som mink, så skal vi selvfølgelig det. Frustrationen er forståelig, men vi bliver nødt til at reagere nu, mens vi stadig har en fair chance for at stoppe udbredelsen af muteret virus