Del på Facebook   Print siden

En læser undrer sig - Hvor er alle pengene blevet af, som blev samlet ind til et Hospice

Hadsund og omegn
Fredag 11. marts 2022 kl. 19:00

En læser undrer sig - Hvor er alle pengene blevet af, som blev samlet ind til et Hospice
Arkivbillede


Af Klaus Hansen

En læser undrer sig: Jeg undrer mig over, hvor alle de penge der blev samlet ind til et hospice i skoven er blevet af - nu hvor der skal bygges 28 nye boliger ?

Kommentarer til artiklen:
Hej Karl, har du overset Henrik Sloths kommentar? Pengene synes forduftet i en konkurs og forældelse i juridisk forstand. Såre trist...
js, 08-06-2022 16:12:58

Det vil nok være en god ide, at de ansvarlige kommer frem af busken og fortæller, uden omsvøb. Hvor er pengene henne. I værste tilfælde må de vel betales tilbage til bidragsyderne. Lukkethed er med til at skabe myter. Kom ud af busken
Karl Christensen, 04-06-2022 22:21:09

den sidste melding, jeg kan huske, da jeg stillede spørgsmålet "hvor er pengene henne", fik jeg den forklaring, at de stod på en konto i Spar Nord, Hadsund.
Det må kunne be- eller afkræftes.
Karl Christensen, 13-03-2022 22:37:59

Jeg er helt positivt overraskelser over den respons mit læserbrev har givet. Tak til specielt Thotkild og Henrik Sloth, og alle I andre.
Kj., 12-03-2022 19:38:53

Enig med Thorkild lykke.tak til Henrik Sloth.
Den undrende, 12-03-2022 18:03:31

Ja, flot at Henrik stillede op og fandt forklaringen. Men pinligt at ingen af de daværende bestyrelsesmedlemmer havde modet til at forklare sig!! Måske var de ikke deres opgave voksen !!
Thorkild Løkke, 12-03-2022 17:27:15

Tak til Henrik Sloth for orienteringen, forhåbentlig kan genopfriskningen af denne skandale være med til at undgå fremtidige fadæser omkring lignende indsamlinger...
js, 12-03-2022 17:18:10

Tror at denne sag er uddebatteret her for længe siden, fonden er lukket og pengene væk.
Dennis Lybech, 12-03-2022 15:37:38

Hvor meget var der samled ind ?
Det havd vi aldri fået at vide
Maria Lykke Olesen, 12-03-2022 14:27:21

fandt denne forklaring i amtsavisen
Når den dag kommer, hvor vi af Region Nordjylland bliver tildelt et antal pladser, og dermed kan gå i gang med at bygge Hospice Mariagerfjord, ville det have været hammergodt at have haft de knap 700.000 kroner, som vi var blevet tildelt, men som nu er forsvundet.«
Sådan lyder reaktionen fra Kaj Christiansen, der er formand for Hospice Mariagerfjords støtteforening, efter det er kommet frem, at Stinne og Martinus Sørensens Fond, som er initiativtager til det fremtidige hospice, der efter planen skal bygges i Hadsund, nu har mistet 691.000 kroner, som ellers var tildelt hospice-projektet.
Vestre Landsret har nemlig besluttet, at fondens tidligere formand alligevel ikke skal tilbagebetale det store beløb, som han for syv år siden, uden den øvrige bestyrelses samtykke, overførte til et entreprenørselskab, som hans søn var medejer af, med det formål at sikre en attraktiv byggegrund til hospicet. Et beløb, som året efter gik tabt, fordi selskabet gik konkurs. Det skriver Nordjyske Stiftstidende, som også oplyser, at Stinne og Martinus Sørensens Fond efter konkursen lagde sag an mod den tidligere formand i forsøget på at få erstatning for det tabte beløb. En sag, som fonden i 2013 vandt i byretten, men hvor landsretten nu har vurderet, at erstatningskravet er forældet, hvorfor den tidligere formand alligevel ikke skal betale pengene tilbage.
Henrik SLOTH, 12-03-2022 12:52:10

Formanden for fonden må vide hvor meget der blev samlet ind.Det kræver en forklaring for det er borgernes penge.
K.j, 12-03-2022 11:36:43

Hvor meget blev samlet ind, hvem ved det ?
tut, 12-03-2022 10:56:42

Hvis formanden for Hospicefonden tog pengene til sig selv, er det godt, at denne sag nu kommer frem i dagens lys. -Det er værd at fokosere på denne sag.
ole dkp, 12-03-2022 09:40:45

Var det ikke kasserne, til sønnens bygeri
S. Sørensen , 12-03-2022 08:55:13

Hvem sad i bestyrelsen da fonden blev opløst, de må da kunne svare. Alt andet er da uværdigt, hvis ikke de har noget at skjule ?????
Thorkild Løkke, 12-03-2022 08:50:29

Når en fond opløses skal det godkendes at civilstyrelsen, som sikrer at formuen fordeles jf. vedtægterne, hvori der også står noget om opløsning.

.., 12-03-2022 08:13:07

For en 3 år siden var jeg ved undersøge flere steder hos dem der sad i bestyrelsen, hvor pengene var blevet af, men der var ingen der vidste noget. Det var en varm kartoffel. Jeg kan godt forstå det - for det er ren tyvere
Erik Røgild, 12-03-2022 06:33:10

Var det ikke noget med at formanden for hospicefonden, tog pengene til sig selv ????
Thorkild Løkke, 11-03-2022 22:58:22