Del på Facebook   Print siden

Covid19 - hvor er vi på vej hen….- lille du

Debatsiden
Tirsdag 9. november 2021 kl. 19:00

Covid19 - hvor er vi på vej hen….- lille du
Jess V. Laursen (V)


AF Jess V. Laursen Regionsrådsmedlem i Region Nordjylland
EU-Regionsudvalget i Danske Regioner og ENVE og CIVEX i Bruxelles
Formand fonden Landbo, Repr. Norlys & Sygeforsikringen Danmark & Mariagerfjord Erhvervsråd.

Covid19 - hvor er vi på vej hen….- lille du

Er vores eget personale i Region Nordjylland og kommunerne vaccineret og er vi selv .... ?

Hvor er grænsen for ..... den sunde fornuft, skal vi alle tjekkes og vaccineres eller kan vi håndtere Covid19 uden eget ansvar ?

4.Coronabølge rammer Europa siges der, har vi glemt hvor vi var ?. og hvor vi er på vej hen, friheden lurede jo lige om hjørnet.

Den næste tid kan igen blive en ny tid med nye restriktioner, begrænsninger og bekymringer, men måske kan vi løse opgaven positivt sammen ved at starte med os selv, og vores fælles gøren og laden, jeg er selv en person der gir´ hånd og en knuser hvis der er tegn på det, og jeg må blank erkende at det er svært at modstå et godt "knus". - Opgaven kan være svær hvis ikke vi alle tænker os om. Nogle mener at vi skal til at gå med "emblemer" for kunne komme ud i den friske luft, eller kan vi klare det på anden vis og skal alle forskellige folkeslag og kulturer i Danmark tvinges afsted hen til vaccinerne. Kan vi opnå flok immunitet uden at blive vaccineret ?


Jeg venter selv på den 3 udrulning af vaccine


Kommentarer til artiklen:
Går ud fra alle tager deres daglige D-vitamin (minimum 50 mg), zink og høj dosis calcium. Sammen med mRNA vaccinen skulle vi være så dækket godt ind.
Apropsos Johnson & Johnson dækker ikke længere efter få måneder, en peer-review fra Calfornien viser kun 3% dækning, Moderna er allerede forbudt i EU......
Hemmer , 12-11-2021 11:30:45

Elendigt indlæg med snak om tvangsvaccinering af alle forskellige folkeslag og kulturer plus emblemer for at komme ud i frisk luft, og derefter snakker Laursen udenom ved at henvise til eget ønske om at få et stik. Svar på hans egne håndfuld spørgsmål tør han ikke give, og han er forhåbentlig også i modstrid med sit eget parti.
BØF, 11-11-2021 13:44:25

Hej Thorkild 👍 tak for svar - vi er vist rigtig mange der ønsker at blive vaccineret - også jeg - som jeg skriver i nederste linie, spørgsmålet er hvordan vi kommer i mål mvh Jess
Jess , 11-11-2021 07:28:19

Lass Brøndum
Vi følger ikke regler, men opfordringer.
Men det er forkert at sige at dem der er vaccineret er nogle helte, for vi kan lige så nemt smittes og føre smitten videre som dem der ikke er vaccineret kan. Men vi kan godt blive enige om at hvis alle blev vaccineret, så var det jo ude af verden, og så måtte man se om der var andet man kunne gøre.
Per Hansen , 10-11-2021 23:40:38

Der er 2 problemer som ikke er nævnt.
Sygepleje kampen er en af årsagerne til de store problemer på pleje af covid - 19.
Indvandre som ikke vil vaccineres, hvad vil man gøre?
Det kan ikke passe, OS som følger alle regler skal straffes, fordi man ikke kan styre indvandring i vores land.

Lass Brøndum, 10-11-2021 18:47:30

Jeg skal have 3. stik i morgen, og jeg glæder mig!
Per Flemming.
Per Flemming Sørensen, 10-11-2021 11:28:21

Jeg synes, vi skal tage imod de vacciner, der tilbydes. Det er vel for vores egen skyld . og andres.
Bjarne Alberg, 10-11-2021 09:56:31

Hej Jes. Er din løsning som regionsrådsmedlem virkelig bare, at vi skal lade være med at kramme hinanden, eller har Venstre mere konstruktive forslag ????
Thorkild Løkke, 10-11-2021 09:18:28

Dine emblemer og tvangsvaccine, er det venstres nye frihedsidealer????????????
BØF, 09-11-2021 23:13:28

Hej Tut 😞 måske vi alle er lidt skræmte og kede af det der sker lige nu - der er vist ingen der ønsker at lukke ned igen mvh Jess
Jess , 09-11-2021 22:47:14

Læs dit skriv og Albergs igen, og prøv at forstå, hvilke billeder, du fremmaner og hvor skræmmende det er.
tut, 09-11-2021 22:19:07

Hej Tut 👍 tak for din kommentar - jeg syntes ellers selv at jeg i sidste linie giver udtryk for at jeg venter på 3. udrulning af vaccinen, og det må gerne komme hurtigst til alle - mvh Jess
Jess , 09-11-2021 21:10:10

God ide, lad os da endelig få nogle små mærker der kan syes på tøjet, som man kan se hvem der er vaccineret, og hvem der ikke er. (Hvilket i sig selv er ret komisk, eftersom de er det fuldvaccinerede der står bag størstedelen af 'smitten')

Måske en lille gul stjerne, med sort skrift i. Jeg har flere gange læst, og set i dokumentarer, at det var på højeste mode syd for grænsen for en 80-90 år siden.

Tilsæt selv passende mængde ironi efter behov
Michael Alberg, 09-11-2021 20:44:51

For din egen skyld må du vist hellere forklare præcist, hvad du selv mener................