Klik venligst
-Klik venligstKlik venligstKlik venligst

Klik venligstKlik venligstKlik venligstKlik venligst

Klik venligstKlik venligst

Del på Facebook   Print siden

Læserbrev: Kim Christiansens Boulevard - nej tak!

Mariager
Lørdag 16. marts 2019 kl. 14:00

Læserbrev: Kim Christiansens Boulevard - nej tak!
Kim Christiansens Boulevard - nej tak, siger Torsten Ringgaard


Hvor ville det være dejligt hvis vores politikere tænkte udover egen næsetip.
.
Af Torsten Ringgaard
Folketingskandidat for Enhedslisten Mariagerfjord

Nu kender vi Dansk Folkepartis pris for at bryde forliget om togfonden - 377 millioner kroner til en omfartsvej ved Mariager. En omfartsvej som hverken lokale fra Mariager eller trafikforskere kan se en idé i.

Hvis jeg havde 377 millioner kroner til trafikinvesteringer ville de blive brugt på at udbygge vores infrastruktur med flere hurtigladestationer til elbiler i de tyndt befolkede områder - det vil gøre det muligt at transportere sig på en grøn måde selvom man er bosiddende på landet.

Det vil gavne den almindelige dansker, luftkvaliteten og vores allesammens klima. Kim Christiansen har i stedet valgt at pengene skal bruges på et projekt der stort set kun gavner ham selv.




Kommentarer til artiklen:
Læs venligst fra kommentar længere nede begyndende med Hej Torsten.
Jeg kunne ikke styre teknikken.
Og så skal I være velkomne til studere insekter og fugle når foråret kommer.
Min mose er syd for Havndalvejen 100m øst for Gedbæk bro.
Bent bugge Herlevsen, 20-03-2019 10:05:10

fortsættelse:
Naturligvis skal der findes en løsning for landsbyerne som Per Edgar gør opmærksom på.
For mig er det bedste ved dette forløb at man virkelig finder ud af hvem der hvem, en stor hjælp med folketingsvalget og den videre proces vil gøre det det samme i forhold til kommen kommunalvalg.
Man kan ikke være neutral i forhold til arbejdet om demokrati, natur, miljø og klima.
Bent bugge Herlevsen, 20-03-2019 09:55:31

Vi fortsætter:
De forretningsdrivende i Mariager er modige mennesker der vel ikke skal have deres skæbne afgjort af andres formodninger, forkæmperne for at få byen gjort mere rolig har bosat sig inden for de 40 år som der tales så meget om, de må have kendt konditionerne.
Støt handelstands foreningen i deres holdninger, det er dem står og skal håndtere resultatet.
Post Gården havde ikke to folketings lønninger i ryggen.
Bent bugge Herlevsen, 20-03-2019 09:46:53

Fortsættelse:
Hvad står vi for?
Jens Henrik Kirk oplever jeg har så meget fokus på natur, klima og mennesket så det vil få en god plads i analysen, men hvor er Peder Larsen og de andre?
Er det Ok for demokratiet at borgmesteren og viceborgmester 1 begge har plads i erhvervsrådet.
Hvordan har landbruget kunnet få lov til at skabe prærier så ressourcestærke mennesker taber lysten til at flytte på landet? Vi har rigdommen her endnu. fortsættes

Bent bugge Herlevsen, 20-03-2019 09:35:18

Hej Torsten
Mon ikke du har flest unge læsere?
Lige nogle bemærkninger og spørgsmål:
Jeg foreslog rektor på gymnasiet at anvende denne proces til læring i praktisk demokratidiskussion, klimadiskussion og diskussion om etik ved offentlige projekter, det er for tæt på eksamen,og det forstår jeg godt.
Når det kommer til stykket er vi jo nogle parter, som klimaet/naturen, forretningsdrivende i Mariager, beboere i Mariager, beboere i landsbyerne, beboere langs skovkanten i Assens, os herude i det grønne der måske skal afgive jord og hjem og så de der kører igennem området.
Den kommunale ledelse er ind til videre for mig at se Erik Kirkegaard og et trafikudvalg jeg ikke rigtig kender. Jeg fortsætter i ny kommentar
Bent bugge Herlevsen, 20-03-2019 08:53:45

Hej Daniel
Jeg hader ingen - gør du?!
Jeg mener bare at deres indblanding og forfejlede hjælp til lokalområdet samt deres brug af vores fælles midler er kvalmende. Derfor vil området være bedst tjent uden deres tilstedeværelse i området.
Jeg tænker at du fejlfortolket mig. Måske pga din intelligens. Men det er ok
Pia og Kim er gode nok. Der er blot deres politiske handlinger som virkelig er til rotterne
Peter Nielsen, 19-03-2019 22:16:31

Det var dog en ganske usmagelig og yderst dum kommentar Peter Nielsen, behold dog dit had til andre folk ved dig selv eller sig det personligt til dem hvis du ellers tør.

Sådan en kommentar burde fjordavisen måske overveje at slette for det er da ikke en form for debat men et rent angreb på vores lokale politikere.
Fy for pokker siger jeg bare.....
Daniel Malthe, 18-03-2019 21:30:43

Mon ikke borgerne i Djurskredsen, Østjyllands storkreds, havde forventet at "deres" folketingsmedlem ville arbejde for det område derude hvor han er valgt? Omvendt er der måske også nogen i Djurskredsen som tænker, pyha, lad Kim Christiansen vise sin smalsporede politiske ageren i egen andegård. Den første tanke når man hører transportministeren udtale sig om omfartsvejen ved Mariager er: børnehave og sandkasse, hvis jeg må låne din lastbil, må du låne min traktor. Desværre er det alle landets borgere der betaler prisen for disse små drenges storhedsvanvid. At borgmester Mogens Jespersen og Erik Kirkegård ikke siger nej tak til de mange 100 millioner vidner om snævertsyn/egoisme, og ikke et fællesskab i Danmark.
Annette Press 6j6, 18-03-2019 15:45:04

DF er skam rummelig,
se Fyns Stifstidende-Fyns AmtsAvis 3 februar 2013 privat økonomiske fordele, Politik 23 marts 2013 fribilletter, Politik Finans 25/12 2017 uden overenskomst , Avisen.dk 09 oktober 2018 sygedagpenge og Randers Amtsavis 08 januar 2019 ophedet.


Bent bugge Herlevsen, 18-03-2019 00:07:13

Idag har det blæst og regnet men der er rigt herude ved Låenhøjene. Hvorfor er det blevet så vigtigt for Erik Kirkegård og andre at Lægge asphalt herude hvor det er så rigt? Hvis vejen føres over Maren Møllebæk hvor det er værst så vil fire hjem være forandret fra idyl til støj og trafik. I to af hjemmene bor mennesker hvor den ene er født der og jeg skal måske flytte i alder af 70 år.
Det er bare her om Låenhøjene. Så er der dem længere mod øst, jeg kender dem ikke men de er mine medmennesker.
Og som DN siger alt kan klares meget mere mindeligt og respektfuldt.
Ved offentlige projekter forventer man etikken først.
Jeg kender alt for godt fra mine udsendelser som soldat at det går galt når man læser kort og glemmer menneskene derude i virkeligheden.
Og til jer der ikke griber ind, det når også til nogle af jer en dag.


Bent bugge Herlevsen, 17-03-2019 23:07:34

Erdu med på vandring i morgen fra Ø-Hurup?
Bent bugge Herlevsen, 17-03-2019 09:11:55

Enig Thorkild
Rent faktisk taler de 40 år for, at den ikke rigtig nogensinde har manglet.
Beklager men det vækker politikerlede og jeg tænker at Kim virkelig smider stemmer væk for DF
Måske DF toppen burde koncentrere sig om hvad der sker for Kim C .

Peter Nielsen, 16-03-2019 21:09:26

Faktuelt er det sådan, at nogle politikere tilbage i 1979, ønskede en omfartsvej uden om Mariager. Må man stilfærdigt minde om, at det samme ønske måske ikke passer ind 45 år efter når det er færdigt !!! Mange ting ændrer sig på 45 år.
Thorkild Løkke, 16-03-2019 18:06:08

Hvis jeg var folketingskandidat for Mariagerfjord, ville jeg følge debatten og læse det materiale der foreligger for den vej, der har været på tegnebrættet i 40 år. Så ville jeg måske opdage, at udtalelsen: "lokale fra Mariager ikke kan se en idé i" er en overdrivelse. Måske ville jeg også opdage, at der er en udvidelse på vej af den lokale grusgrav og så kunne jeg måske se ideen med vejen.

Nu er jeg ikke folketingskandidat for Mariagerfjord og i øvrigt sjældent enig med Hr Kristiansen, men lige i der er tilfælde er jeg glad for hans sæde i trakfikudvalget
Karina Kondrup, 16-03-2019 16:24:51

Der er arbejdet på denne omfartsvej siden 1967. I 1983 var den planlagt til gennemførelse i forbindelse med etablering af den nye Hobrovej, så det er ikke nogle smarte politikkere der lige har fået en ide i forbindelse med valget.
For Dem der bor syd for Mariager vil det være rigtigt godt at få lavet en omfartsvej der kan knytte Hobrovej sammen med de to større hovedfærdselåre Havndalvej og Kærbybrovej..Lånt fra en debatør i Fjordavisen...............................Så vælg min vej " RISHØJVEJEN"...Som jeg mener den skal hedde efter Rishøj i Alstrup.....Mit forslag til vejen,kan jeg desværre ikke vise her.....Men er vist i bla.Mariagers Venner og fastboende.....Men i får teksten.
-----------------------------------------------------------
Så jeg kan forstå at kommunen har villet lave det samme,men ikke havde pengene til det..........Der er i forvejen en Markvej,som bare skal gøres bredere og resten de røde streger går bare over flad mark,så ingen problemer i at få unødvendig tung trafik væk fra Mariager,jeg har som ung selv tjent i området og kender det godt og hvis Staten vil betale en brøkdel af det som DERES vej ville koste...ville det da være en god og fornuftg ide.....Så kunne resten af pengene gøre gavn andre steder.Eller blive i Statskassen......BRUG HOVEDET....tIl at Tænke med NU CHANCEN ER DER og lad os blive fri for al denne BROK .eller løber det hele bare ud i sandet som man siger..... MVH.Bent.
Bent F.Munk., 16-03-2019 15:39:54

Hvis jeg havde 377 mio ville jeg købe både aporta og samtidig Kim og Pias bolig
Så slap vi måske af med dem.
Jeg græmmes over de mennesker som har stemt disse ind i byråd og folketing. Glæder mig til at de skal finde et rigtigt job efter valget
Peter Nielsen, 16-03-2019 15:14:41