Del på Facebook   Print siden

1 nattevagt til 28 svært udviklingshæmmede borgere på botilbud Kirketoften i Hobro.

Debatsiden
Torsdag 28. oktober 2021 kl. 19:00

1 nattevagt til 28 svært udviklingshæmmede borgere på botilbud Kirketoften i Hobro.
Lene Nielsen (A)


Af Lene Nielsen Byrådsmedlem (A)
Kandidat til kommunalvalget 16. november 2021.

1 nattevagt til 28 svært udviklingshæmmede borgere på botilbud Kirketoften i Hobro.

Bekymringerne er der stadig hos de pårørende.

I 2010 blev 1 nattevagt til 28 svært udviklingshæmmede borgere en realitet. Der skulle findes nogle penge, og derfor blev 2 nattevagter reduceret til 1 nattevagt.

På botilbud Kirketoften er mange af borgerne på et udviklingstrin mellem 3 og 4 år.

En af bekymringerne var dengang, hvad nu hvis en af borgerne skal på sygehuset om natten og der jo stadig er de 27 borgere hjemme?

Bekymringen blev faktisk en realitet på et tidspunkt. En borger blev sendt afsted alene i ambulancen til sygehuset. Forældrene skyndte sig naturligvis at køre mod sygehuset.

Jeg er helt sikker på, at personalet på vores botilbud i Mariagerfjord kommune hver eneste dag gør det bedste de kan. Set i lyset af de økonomiske rammer vi har udstukket som byråd.

Problematikken om 1 nattevagt har været rejst af flere omgange.

Jeg synes, vi skal gøre det endnu engang. Kikke på normeringerne på vores botilbud.

Det vil helt sikkert øge trygheden for borgerne, de pårørende og personalet.

Jeg har talt med flere pårørende og bekymringerne og utrygheden er stadig en følgesvend i deres dagligdag – hvad nu hvis?


Kommentarer til artiklen:
Kære Kate
Du forstærker intet med dine store bogstaver, men fortæller bare alle vi andre at din intelligens ikke er stor endnu engang.
Hvis/når du skriver på de offentlige medier så hold dig til fakta, men det har du givetvis meget svært ved, hvilket kun siger lidt om din person. Kan du have det rigtig godt og et godt valg, hvis du er så gammel at du har fået et valgkort hvilket jeg er meget i tvivl om.
Per Hansen , 10-11-2021 23:18:02

SØDE Per jeg er så gammel, at store bogstaver var en naturlig del af grammatikken på lige fod med komma og punktum. HVAD du tænker, mener eller TROR er for mig uvedkommende, men når du skriver, at du IKKE har det indtryk, at jeg har færdiggjort min skoletid, så må du da forvente, at få et svar. For hvad angår knubs har jeg forlængst fået hård hud overfor den slags. Nu fik du så IGEN et svar på dine spydige bemærkninger og skulle du komme i tanke om andet, så spørg da endelig løs. De STORE bogstaver bruges for, at understrege enkelte ord og derved forstærke disse.
Kate Simonsen, 04-11-2021 18:48:20

Good grief.......................
tut, 03-11-2021 17:25:10

Kære Kate
Når du ikke er klogere, så må du jo også være klar over med den fremtoning lige netop du har, det vil helt sikkert give nogle knubs/stød i hverdagen.
Jeg går lige så meget efter bolden som du gør, tænk over det. Jeg er ligeglad hvad du har lært i skolen eller hvor du nu har lært at man skal skrive nogle ting med stort, men det gør ikke at man læser det anderledes, men nærmere forstår det anderledes, men der hørte du vel heller ikke efter. Det er ikke pænt at skrive ting med stort med mindre det er efter et punktum, så lærte du også det. Men vi har tydeligvis ikke gået på samme form for skole, men tænk dig om før du kommenterer noget du tror du har begreb om, så kan det vel ikke siges tydeligere.

Per Hansen , 02-11-2021 23:43:08

Bunden er nået.............
tut, 31-10-2021 19:06:06

Søde Per, hvor er jeg benovet over, at du har taget dig tid til, at undersøge min facebook profil. Hvis du så ville tage bare lidt ved lære og gå efter bolden fremfor spilleren, så kom vi da så langt. Hvad du har lært i skolen har vel ABSOLUT intet med Mariagerfjord Kommunes svinske normeringer på, som i dette tilfælde handicapområdet. NÅR jeg skriver med store bogstaver, så er det rent faktisk for, at jeg ønsker, at tillægge bestemte ord en forstærket mening, men det lærte du så IKKE da du gik i skole.
Kate Simonsen, 31-10-2021 08:03:35

Hej KATE
Jeg er nød til at sige, jeg tror ikke på du har gået længere tid i skole, end indtil de smed dig ud.
Du er den mest ubehagelige person at diskutere med da du skriver DIV ord med stort, da jeg gik i skole lærte vi at det var truende adfærd.
Jeg kan se på Facebook at du er meget aktiv også, men tror simpelthen du er blevet moppet ud som yngre, da du gør alt for at hævde dig over de sociale medier.
Men pyt du er vel ikke klogere, få dig dog et liv istedet for at ødelægge andres med alt dit bedre vidende pladder, tænk over det.
Per Hansen , 31-10-2021 05:43:45

Det er sikkert en god ide at se på de normeringer, og da det jo er en gammel sag, mindes der lige for vist syvende gang om artiklen bragt her på fjordavisen 13. januar under titlen Kommunens magtmisbrug og politisk forråelse sender syge i det sorte hul, forfatter Marianne Stein. Brevskriveren Lene Nielsen har som den eneste politiker for en del måneder siden lovet i det mindste at læse artiklen, og nu kunne det være rart at vide om noget skulle være sket i den ti år gamle sag. Invitationen gælder hele byrådet og alle kandidater for den sags skyld. Det er et menneskes liv og kommunens ære, der står på spil.
Jesper Salomonsen, 29-10-2021 13:58:02

søde Per jeg har "læst" i 17 år så det er ikke manglende forsøg på, at tilegne mig viden, hvilket jeg OGSÅ har gjort i dette tilfælde. Jeg forstår faktisk godt, at du bliver oprevet over min kommentar for den er skrevet lige fra hjertet og visse ting kan IKKE pakkes ind i sødsuppe og vage pip om krummer fra den kommunale fælles husholdning. det er en skamplet ud over alle grænser, det som foregår i den kommunes regi og, at man som en del af det byråd først pipper op om tilstandene omkring de svageste borgere 3 uger inden valg, i håb om genvalg kan da KUN forarge vælgerne. P.S Sagen omkring Fingerbæl viste nu med al tydelighed, at det KAN lykkes at gøre en forskel, hvis flertallet tager problematikken op med politikkerne. Det var dejligt.
Kate Simonsen, 29-10-2021 07:39:11

Hej Kate
Du er simpelthen ikke særlig klog at høre på, Lene har da så inderligt ret, men du forstår givetvis ikke hele pointen i hendes opråb, men det er jo set før når du har blandet dig med dine tåbelige og nedladende kommentarer i Fingerbøl sagen. Tag du nu og læn dig tilbage og hold din mund, og vær ærgelig over du ikke læste videre i skoletiden, så du kunne være dig selv bekendt.
Per Hansen , 29-10-2021 00:22:05

Sjældent har jeg været mere chokeret ELLER forarget. Ikke nok med, at en sådan svinestreg har stået på i 10år, men du har personligt affundet dig med en så uhyrlig nedgørelse af kommunens borgere. som siddende i udvalget for Sundhed og Omsorg er der åbenlyst INTET gjort for, at kæmpe for de mennesker der ikke selv kan og her må man spørge sig selv HVORFOR. Det kan man jo gætte på skyldes, at udvalget for Sundhed og Omsorg er svært nedprioriteret i kommunen på lige fod med arbejdsmarkedsudvalget. Det er jo netop det som gør, at blå blok SKAL væk fra det ansvar de IKKE formår, at tage ansvar for. Det er jo så åbenlyst, at mindre markante medlemmer af byrådet placeres i de udvalg, som IKKE prioriteres og at de der tromles ag Teknik og Miljø, samt selvpromovering i form af f.eks et ligegyldigt Campus for at tækkes erhvervslivet i Hobro. At du efter 4 års usynlighed i kommunen vælger, at komme med så stort, men ÆLDGAMMELT en svinestreg 3 uger op til nyvalg gør bestemt IKKE sagen bedre.
Kate Simonsen, 28-10-2021 23:07:29